״אם יש לך 55 דקות בשבועיים הקרובים, הכלי האוטומטי הזה יראה לך איך ישראלים באמת עושים כסף באמזון של 2016״

דמיאן מיכאלי יוצא למלחמה. על תדמיתה של אמזון. על מוניטין אקדמיית המסחר שלו ובעיקר על החזון שלו (׳אימפריה של יזמי אינטרנט׳). אז הוא יוצא לקרב מול החקיינים ולראשונה פותח גישה ל-12,000 ברי מזל לכלי אוטומטי שבנה לאיתור רבי-מכר, רק כדי לתת למתעניינים צ׳אנס אמיתי לפני ש-׳חלון ההזדמנות נסגר׳

מיכאלי. ״ביום שישי שחור אחד מימנתי לעצמי את החתונה עכשיו ביולי״

מאת: צבי יעקב

כשנתקלים בו, זה טבעי. חיוכו הרגוע של דמיאן מיכאלי (38) מבהיר כיצד הפך הבחור השקט והמצודד מחולון לפני של המסחר באמזון בשיטת המותג הפרטי (Private Label) בארץ. מיכאלי, יחד עם שותפו יעקב גוטמן (63), בנה את שמו דרך הקמת אקדמיית המסחר באמזון הגדולה בישראל,״בסט סלר מאסטרי״ (BSM). אשר הכשירה רק השנה מעל ל-800 ישראלים למסחר באמזון דרך שיטת המותג הפרטי, בעלת פוטנציאל הכנסה גבוה במיוחד.

אך פה? גם נולדה הבעיה…

״כרישים מריחי דם״

את השיטה המדוברת, שהייתה שמורה אך ורק למביני דבר בחו״ל, חשף מיכאלי לציבור לראשונה לפני כשנה וחצי בסדרת ווידאו פורצת דרך, אשר הביאה אותה לידיעת הציבור הישראלי.

אך סדרה זו, יחד עם מאות הסוחרים החדשים שיצרה, הובילה לגל חקיינים אשר הריחו דם. הם זינקו פנימה לנעוץ שיניהם בבשרם החי של ישראלים אשר שמעו על ההזדמנות הגדולה, וללא יודעים, הולכו שולל.

 מיכאלי מעיד: ״לצד קולגות שלי שאני מאוד מכבד, קם גל חובבנים שמנסה להחריב את העבודה הקשה שאני, יעקב והצוות שלנו ב-BSM עשינו בשנתיים האחרונות עם אמזון. אני לא יכול לטמון את הראש בחול ולתת לזה לקרות… ״

מדוע אתה רואה את הפעולות שלהם כהרסניות?

״בגלל שהם נכנסו מהר לשוק רותח כדי לתת מכה. בנו קורסים דיגיטליים מיושנים, בסגנון ׳שגר ושכח׳. כמעט עם אפס תמיכה וליווי בפועל. זה אולי היה יכול לעבוד ב-2012, אבל ב-2016? בלי ליווי ותמיכה יאכלו אותך חי באמזון. והתוצאה ברורה…״

מיכאלי וגוטמן בכנס בסט סלר. ״החזון שלנו הוא להפוך את ישראל למדינה של יזמי אינטרנט.״ צילום: יח״צ
מיכאלי וגוטמן בכנס בסט סלר. ״החזון שלנו הוא להפוך את ישראל למדינה של יזמי אינטרנט.״ צילום: יח״צ

 אנשים לא רואים תוצאות…

״חמור יותר. הרבה יותר… הלקוחות שלהם מפסידים 15-20 אלף שקל, חוטפים עצבים ואז מספרים לחברים שלהם שמסחר באמזון זה פארסה והכול עבודה בעיניים… אני לא יכול לתת לזה לקרות״

״ביום שישי שחור אחד אחד מימנתי
את החתונה וירח הדבש״

מיכאלי מודה:

״אל תטעה, אני לא אמא תרזה. ברור שמעניין אותי לקדם את BSM ולהרוויח בעצמי, אבל את הכסף שלי ברוך השם, אני מכניס מאמזון, דרך 17 קווי המוצר הממותגים שאני מוכר שם.״

רגע… אם אתה עושה כסף באמזון, למה לך למכור קורסים בכלל?

״דבר ראשון, לקדם בו בזמן כל כך מוצרים זאת עבודה לא פשוטה, ודיי בודדה. זה רק אתה, הלפ-טופ והפרילנסרים מעבר לים. לא בדיוק חיי זוהר, אם כי אין תקרה לכסף שאתה יכול להכניס.״

כמה כסף?

״אני לא רוצה לנקר עיניים או ליצור חוסר אמון, בגלל שמדובר באמת בסכומים גבוהים. כמה מאות אלפי דולרים בחודש, שלא לדבר על ימי ה׳חג׳. אבל אני כבר וותיק, סוחר כבד שנתיים וחצי ויש לי לא מעט מוצרים. תכתוב שאלה תוצאות שאין סיכוי שמי שמתחיל יקבל בהתחלה…״

אז שוב, למה הלכת ללמד אמזון?

״כמה אפשר לטחון מול המחשב ולחפור באמזון? תבין, ללמד אחרים זה גם רווחי ואתה גם מרגיש שלחיים שלך יש משמעות. אתה יודע מה זה לקבל וואטסאפ מאדם שהרוויח 7-8 בחודש ולא סגר את החודש, ועכשיו מכניס מאמזון 20,000 דולר לכיס? אתה יודע שנגעת בחיים. מצד שני, המחזור הנוכחי? בכלל לא היה בתכניות.״

מיכאלי. ״יש ימי חג באמזון - בלק פריידיי למשל - מכניסים לך הכנסה של חודש״
מיכאלי. ״יש ימי חג באמזון – בלק פריידיי למשל – מכניסים לך הכנסה של חודש״

מדוע?

״תראה, אחרי שהשקנו את הסיבוב הקודם של הקורס בתחילת השנה, נרשמו 647 תלמידים. פי 3 ממה שציפינו שיירשמו. בגלל זה, החלטנו שזה יהיה המחזור האחרון של הקורס ב-2016 בגלל שהיקף העבודה שלנו ב- BSM זינק. ואז? הפוקוס עבר לשם והצמיחה של המותגים שלנו באמזון נפגעה.״

אז למה מחזור אוגוסט?

״פשוט. אחרי שעשרות אלפי אנשים ששמעו על שיטת המותג הפרטי באמזון ראו את התוצאות של התלמידים שלנו, הם מחפשים בנרות קורס טוב. ועכשיו, כל עוד השערים שלנו סגורים? הם מאמינים לצעקות שרלטנים שבנו קורס תוך שבוע ומבטיחים הבטחות קש.

בגלל זה, הלקוחות אוכלים אותה ובטוחים שאמזון זה אחיזת עיניים. ואני? בכל פעם שאני שומע על עוד אחד שנפל, בא לי למות… השם שבנינו לאמזון בשנים האחרונות בארץ מתלכלך ואנשים מפסידים כסף. כסף שלפעמים הוא ההזדמנות האחרונה שלהם לשנות משהו בחיים.״

תלמידי BSM. ״ אחרי שעשרות אלפי אנשים ראו את התוצאות של התלמידים שלנו, הם מחפשים בנרות קורסים ״
תלמידי BSM. ״ אחרי שעשרות אלפי אנשים ראו את התוצאות של התלמידים שלנו, הם מחפשים בנרות קורסים ״

לצפייה נוספת:

מיכאלי בכנס אמזון בארצות הברית. ״השקעתי מעל 30,000 דולר בקורסי מסחר באמזון. חייבים להישאר מעודכנים״
מיכאלי בכנס אמזון בארצות הברית. ״השקעתי מעל 30,000 דולר בקורסי מסחר באמזון. חייבים להישאר מעודכנים״

בוא ניקח צעד אחורה, למה בכלל קיימת ׳בהלת אמזון׳ הזאת בארץ?

״זה ממש לא רק בארץ. תבין, ביולי 2013 אמזון פתחה לזירה הבינלאומית את שיטת ה-FBA (׳אמזון מטפלת בשבילך בהכל׳). השיטה הזאת יצרה פריצת דרך חסרת תקדים בעולם האי-קומרס והשאירה אבק לאיביי.״

מה מיוחד ב-FBA?

״עד אז כסוחר? היית צריך להתעסק עם גיהנום לוגיסטי של קבלת המוצרים מהמפעל במזרח הרחוק, אחסון, שילוח ומעקב שהחבילה באמת הגיעה. מי שניסה לעשות את זה לבד, יודע על מה אני מדבר… לא משנה כמה קשה עבדת, תמיד חטפת ביקורות שליליות, שהן גזר דין מוות. למשל, מי יודע אם דואר ישראל באמת שלח את החבילה שלך?״

אוקיי, ו…

״אז ג׳ף בזוס, מייסד אמזון, קם ואמר: ׳זה פוגע ברווחיות שלנו, ואני לא מוכן לסבול את זה יותר. אני רוצה שנקים מערך done for you שבו אנחנו לוקחים על עצמנו את כל הלוגיסטיקה שלך (אחסון, שילוח, מעקב)… ומוודאים שכל אדם בארצות הברית יקבל את המוצר שלך תוך מקסימום יומיים בתמורה? שלם לנו עמלת FBA״

נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי…

״הוא הצליח. אז היום הם מרוויחים מזה בטירוף בגלל שהם לוקחים עמלה יפה על כל מכירה. אבל נוצר פה Win Win אמיתי. המוכרים גם מרוויחים ונפתחה הזדמנות היסטורית לסוחרים מחוץ לארצות הברית, כמונו בישראל, למכור באמזון לקהל האמריקאי. עכשיו תבין, זה קהל חולה קניות בקטע שקשה לתפוס, עד שמרגישים אותו קונה את המוצרים שלך.״

ג׳ף בזוס, מייסד אמזון. ״למה לא להקים מערך שבו אנחנו מטפלים בשבילך בגיהנום הלוגיסטי וגובים עמלה יפה?״
ג׳ף בזוס, מייסד אמזון. ״למה לא להקים מערך שבו אנחנו מטפלים בשבילך בגיהנום הלוגיסטי וגובים עמלה יפה?״

״כרגע, רף הכניסה הוא רק כמה
אלפי דולרים בודדים״

אם זה ככה, וודאי משתוללת תחרות נוראית בין הסוחרים…

״נכון, ופה נכנסת שיטת המותג הפרטי לעניינים. תבין, יש שלוש אסטרטגיות מכירה באמזון:

(1) דרופשיפינג, שזה מסחרה שאתה משחק בה על הפרשי מכירים
(2) מותגים פרוצים. שזה אומר לחקות אחד-לאחד מוצר ולהתחרות באלפי המוכרים שלו על פרומיל מזערי
ו-(3) המותג הפרטי, שזה אומר ליצור מותג פרטי משלך.

שתי השיטות הראשונות נמצאות היום בתחרות שאם אתה מתחיל? לך תכניס לשם סיכה. אבל המותג הפרטי? פה ההזדמנות עדיין חיה ובועטת, אם כי ככל שהזמן עובר חלון ההזדמנות נסגר. אנחנו לא החכמים היחידים בעולם אתה יודע…״

אז אתה טוען שבשנת 2018 למשל, אמזון כבר לא תהיה אטרקטיבית?

״היא תהיה אטרקטיבית, אבל רק למי שתפס את המקום שלו בזמן והכה שורשים. כרגע, רף הכניסה עדיין נמוך. עומד על השקעה של כמה אלפי דולרים בודדים. לא ביג דיל אם לוקחים בחשבון שאתה מקים פה עסק לכל עניין ודבר…

ושאם תאתר את המוצר הנכון ותלך לפי השיטה כמו תוכי, אתה יכול בכיף להכניס עשרות אלפי דולרים בחודש. אבל עוד שנה שנתיים? אם לא בנית לעצמך מותג, תצטרך לשים 150,000 אלף שקל רק כדי להכניס את הרגל מבעד לדלת.״

למה אתה מתכוון ב׳לאתר את המוצר הנכון׳?

״אתה יכול לחשוב על הצמיחה המואצת של אמזון, כמו בצק שמותחים אותו עד שנוצרים בו חורים. ואת החורים האלה, שבאמזון אנחנו קוראים להן ׳בועות שוק׳, אנחנו מאתרים דרך ניתוח פרמטרים חשופים ונסתרים של אמזון. לדוגמא, חוזק הקטגוריה, דירוג המוצר בתוך הקטגוריה ותחרות פנימית״

אז זה לא למכור את האגרטל של דודה שלך, כמו באיביי?

״ממש לא. ואני אומר מראש, שכל מוצר שעולה לך בראש עכשיו הוא כנראה מוצר שלא יצליח ושאסור לך להיכנס איתו לאמזון. באמזון מותג פרטי, אתה חייב לעבור את מבחן המקוריות…״

מה זה מבחן המקוריות?

״(צוחק) תקשיב… אם אתה מספר על המוצר לחבר, והוא לא יודע על מה אתה מדבר, ככה גדל הסיכוי שהנישה פחות רוויה. המוצרים המקוריים הם המוצרים שמוצאים בהם את ״בועת השוק״ שהופכת את המוצר שלך לרב-מכר, רק בגלל שאתה עונה על ביקוש שכבר קיים.״

אתה יכול לתת דוגמא למוצרים שכאלה?

״אתה מתקיל אותי פה, בגלל שבחירת המוצר היא השלב הכי קריטי בתהליך, ובגלל זה בעייתי לחשוף מוצרים. תבין, תעשה את זה כמו שצריך ועשית 80% מהעבודה. תעשה את זה גרוע, ולא משנה כמה תזיע המוצר לא יתרומם.״

ובכל זאת?

״בוא נגיד שאתמול תלמיד שלח לי בוואטספ צילום של מוצר שלו שעושה 127,000 דולר בחודש- אורות ניאון זוהרים לאסלה. אמיתי לגמרי, לא צוחק.״

מיכאלי: ״בחירת המוצר היא השלב הכי קריטי ובגלל זה, בנינו כלי אוטומטי לאיתור רבי מכר לתלמידים שלנו״
מיכאלי: ״בחירת המוצר היא השלב הכי קריטי ובגלל זה, בנינו כלי אוטומטי לאיתור רבי מכר לתלמידים שלנו״

איך ניתן לאתר רבי מכר שכאלה?

״יש שתי אפשרויות. הראשונה היא לחפש אותם ידנית. באמזון של 2016 זה יכול לקחת לך בקלות שלושה ארבעה חודשים של עבודה של 4 שעות ביום. והשנייה היא דרך כלי איתור רבי המכר האוטומטי בעברית שהמתכנתים שלנו ב-BSM פיתחו בהשקעה של 50,000 אלף שקל.

זה הכלי היחיד בארץ לאיתור ׳בועות שוק׳ ורבי מכר, ויצרנו אותו במיוחד לתלמידים שלנו ב-BSM כדי להבטיח כמה שאפשר את ההצלחה שלהם.״

״כלי אוטומטי בעברית
לאיתור רבי מכר״

והבנתי שאתה מעניק גישה לכלי הזה למי שנרשם לסדרת הסרטונים של BSM?

״כן, במקום אשליות, אני מציג מציאות. חשוב לי שמי שמתעניין במותג הפרטי באמזון יקבל הזדמנות לחוות את הריגוש של איתור ׳בועות שוק׳ רווחיות בעצמו. רק תציין בבקשה שהגישה לכלי מוגבלת ל12,000 הנרשמים הראשונים בלבד.״

מדוע?

״כי בממוצע, 650 מהם באמת ייקחו את הצעד הבא וייצרו את המוצר. זה מספר קטן מספיק כדי שלא תהיה קניבליזציה בתוך הקבוצה ושהם יהרסו אחד לשני.״

האם ישנה התחייבות לרכוש את הקורס, למי שנרשם לסדרה הווידאו כדי לקבל את הכלי?

״אני לא מחפש תלמידים שלא בטוחים שהם רוצים להצטרף. זה מתכון לאסון בגלל שאם אתה מכניס תלמיד שלא מאמין בזה, גם אם אאתר ואייצר את המוצר בשבילו זה לא יעבוד. הוא לא יתמיד. זאת גם הסיבה לעובדה שאנחנו נותנים החזר כספי למי שקנה, וחושב שזה לא בשבילו.

אז למי זה כן מיועד?

״בגלל זה, הגישה לסרטונים חינמית ופתוחה למי שרוצה לראות דרך מוכחת לעשות כסף באמזון ב-2016 ולמצוא את רב-מכר משלו. משם? אתה כבר צריך לקחת את הצעד הבא. זאת הדרך שלי לבודד אנשים שבאמת רעבים להצליח ומוכנים לעשות מה שצריך, ולקחת אותם יד ביד למטרה.״

ומה קורה אם תלמיד מעוניין להיכנס לאמזון אבל אין לו כרגע כסף להשקיע במוצר?

״אני לא מבטיח כלום, כן? אבל במחזור הקודם הפעלנו בהצלחה שירות ״שידוך״ בין תלמידים שנכנסו כמשקיעים לבין תלמידים שנכנסו כמיישמים. ככה צד אחד משקיע את הכסף, הצד השני עושה את העבודה ושני הצדדים משלימים אחד את השני, ומחלקים ביניהם את הרווח.״

מאתר רבי המכר של בסט סלר מאסטרי
מאתר רבי המכר של בסט סלר מאסטרי

ל-12:000 הראשונים בלבד: לחץ כאן לקבלת גישה מידית לסדרת הווידאו של דמיאן מיכאלי ולמאתר רבי המכר האוטומטי 2.0

* פתוח בחינם עד ה-27.8

Disclosure
מגזינים ועיתונים לא טורחים לציין זאת, אך כתבים רבים ומקורות רבים לכתבות הינם בעלי אינטרסים או מתוגמלים על ידי צד שלישי. אתר דה-רוטשילד מארח מפעם לפעם כתבים חיצוניים ומאפשר להם במה חופשית, כולל שילוב קישורים (לעתים קישורי אפיליאציה) להמלצותיהם.