3 מרכיבים נסתרים בדרך להכנסה פסיבית שמפיקי קורסים דיגיטליים לא מכירים

לראשונה: אתי מרצין, המומחית המובילה בארץ להפקה מהירה של קורסים דיגיטליים, הסכימה לחשוף את המתכון המלא שפיתחה רק כדי להוכיח שזה אפשרי: 3 מרכיבים + 30 יום = קורס דיגיטלי מוכן למכירה

המהירות מנצחת - הדרך הקצרה לקורס דיגיטלי

מאת: דנה בר-לב

יכול להיות ששמעת על זה:

בשנת 2018, המהירות מנצחת. ומי שמהיר יותר? גורף את כל הקופה. המגמה שהיתה נכונה בעבר רק למרוצי סוסים – הולכת ומתפשטת לתחומים נוספים: אתרי אינטרנט נדרשים להיטען בחלקיקי שניות, ואנשים מצפים להגיע לרווחים מהירים בזמן קצר. והכי יפה? בעידן בו מידע שווה כסף, נדמה שהחלום יכול להפוך למציאות.

התרופה לדחיינות

“לאנשים אין סבלנות לתהליכים ממושכים, ולכן הם נוטים לדחיינות בביצוע פרויקטים. זאת הסיבה שהפקת קורס דיגיטלי צריכה להיות תוך 30 יום, מקסימום”, מציינת אתי מרצין (35), שחקרה את קוצר הרוח והקושי בדחיית סיפוקים המאפיין את דור ה-Y, דור המילניום. בהמשך היא גם נותנת את המתכון המפורט איך לעשות זאת, וסכום מדויק להשקעה בהפקת הקורס הדיגיטלי הראשון שלך.

“רבים רוצים ליצור קורס דיגיטלי כדי לנתק את הקשר בין זמן העבודה להכנסות, אבל זה נראה להם תהליך ארוך, מסובך ויקר”, מצירה אתי על הטעות שמפריעה לאנשים להתקדם. “כשיוצרים מהר קורס דיגיטלי, מגיעים לסיפוק מיידי. וסיפוק מיידי הוא צורך בסיסי שטבוע עמוק בתוכנו מאז הילדות. צורך שמהירות הטכנולוגיה רק העצימה אותו. בלי תוצאות מיידיות אנחנו מתפזרים ומתייאשים”.

אולי יעניין אותך:

  1. אם את מג’נגלת בין הקריירה לילדים: עסק משלך באינטרנט בפחות מ-5,000 ₪
  2. ייחודי לדה-רוטשילד: מגבר קליטה סלולרי תעשייתי – גם לדור 4, למקומות שאין בהם קליטה
  3. אם נותנים לך זמן במתנה – מה היית עושה איתו? ככה צוברים מהירות כדי לברוח מכלא הזמן…

המהירות מהשטן?…

מתברר ששיטתה של אתי מרצין שנויה במחלוקת גם בין אנשי מקצוע מהימנים. שוטטות קצרה באינטרנט מגלה שלשאלה ‘איך להפיק קורס דיגיטלי’ יש כמה תשובות, ורוב העוסקים בתחום טוענים שחודשיים של לימוד הוא המינימום.

איך תוך 30 יום יש קורס מוכן? הקולגות שלך טוענים שזה לא מקצועי.

“אני מעריכה מאוד את המקצועיות של הקולגות שלי, אבל כשהם מציעים תכנית להפקת קורס דיגיטלי ב-8 שבועות זה יותר מדי זמן, עם הפרעות הקשב שיש לכל אחת מאיתנו. הקולגות שלי בשיטה של לאט-אבל-בטוח, ובגישה של השריה ולמידה מתמשכת.

לדעתי זה נכון רק להמשך הדרך. לא להתחלה”.

בשלב הראשון, כשרוצים להפיק קורס דיגיטלי, צריך פשוט לקפוץ למים?

“כן. אפילו הפרופסור הידוע לכלכלה התנהגותית, דן אריאלי, טוען ככה”.

ביצירת קורס דיגיטלי צריך לקפוץ למים

יש מחקר שמבסס את התיאוריה שלך?

“כן, ודאי. יש את ‘מחקר המרשמלו’ המפורסם שנעשה בתחילת שנות ה- 70 על ידי הפסיכולוג וולטר מישל. הוא ערך סדרה של ניסויים באוניברסיטת סטנפורד, ובדק האם ילדים בני 4 יעמדו בפיתוי של פרס מידיי (מרשמלו) על מנת לקבל בהמשך פרס גדול יותר (2 מרשמלו). כלומר, הוא בדק את המשמעת העצמית שלהם.

והתוצאה?

2 מתוך 3 ילדים אכלו את המרשמלו!

עד כמה שזה לא מחמיא לנו, זה המצב: רובינו מתקשים להתאפק ולחכות בסבלנות לתוצאות בטווח הרחוק”.

והפתרון?

“לבצע משימות קטנות ותחומות בזמן. לא סתם אני שונאת פרויקטים ארוכים ומסובכים…

סיימת תוך שבוע להכין רבע מהקורס הדיגיטלי שלך? זה סיפוק;

התחלת תוך חודש למכור את הקורס הדיגיטלי? זאת הכנסה.

וכשיש לך סיפוק וגם הכנסה – קל לך להמשיך ולהשקיע”.

אז מה המתכון?

“השחזה לתכנים שנמכרים + בניית הקורס + התנעת התהליך”.

מפת חשיבה על שלושת המרכיבים להפקת קורס דיגיטלי ב-30 יום

שלושת המרכיבים הנסתרים להכנסה פסיבית מקורס דיגיטלי

  1. השחזה: חקר שוק הוא קריטי לדיוק במכירות. זה מביא אותך להבנה מה הלקוחות מצפים מהקורס הדיגיטלי שלך, ומה יש לך שלקולגות שלך אין.

אפשר דוגמה?

“בכיף. כלי פשוט למחקר יעיל הוא חיפוש בקבוצות פייסבוק רלוונטיות. אם מצאת קבוצה סביב הנושא שלך – זה מכרה זהב. אספקת מוצר בהתאם לדרישות השוק – תגרום לו להימכר טוב יותר”.

אמרת ‘להימכר’? את לא מלמדת איך לייצר?

הפעם אתי מתקילה אותי: “את היית רוצה לייצר משהו שאף אחד לא ירצה לקנות?”

אבל אי אפשר לדעת מראש שמוצר יימכר!

“אפשר. בדיוק בשביל זה עושים מחקר שוק”.

זאת בדיוק הנקודה שאליה פורץ בעוצמה הטרנד של הכנסה פסיבית. בניגוד להכנסה המסורתית, שבה מחליפים זמן בכסף [=תעבדי יותר שעות תקבלי יותר], קורס דיגיטלי הוא תרנגולת המטילה ביצי זהב: מפיקים את הקורס ומקבלים נכס מניב.

קורס דיגיטלי הוא תרנגולת המטילה ביצי זהב

ומה עוד?

  1. בנייה: לפני שהקורס יוצא לדרך, את מכינה תשתיות כדי להבטיח בנייה חלקה וקלה.

מתחילים בגיבוש כל הרעיונות והנושאים לקורס ו-כ-ו-ת-ב-י-ם אותם. הכתיבה עושה סדר פנימי וחיצוני. מזה בונים שלד לקורס וקובעים צורת הגשה: כמצגת או כהסרטה עצמית + הכלי המתאים לכל בחירה. זהו. התשתית הפיזית מוכנה.

אפשר דוגמה?

“בהחלט. נניח שכתבת כבר את הנושאים לקורס הדיגיטלי שלך, והחלטת ללכת על הסרטה עצמית בסמארטפון. נשאר לך להסריט את עצמך מלמדת את השיעור הראשון. אחר כך תוסיפי כתוביות ותערכי, אבל יש לך כבר משהו מוכן ביד”.

והשלישי?

  1. התנעה: שימוש בדרכים ושיטות שעוזרים לייצר (מהר!) תכנים מדויקים.

זה עיסוק במיינדסט? שמירה על מוטיבציה וניהול זמן יעיל?

“כן, ולא רק”.

אפשר דוגמה?

“כן. אפשר להתחיל ביומן פשוט לרישום יום-יומי מה תעשי בכל יום מ-30 הימים הבאים. ואני ממליצה מאוד לפרט כ-ל מטלה למשימות קטנטנות. במקום לנגוס בכיכר לחם, תפרסי אותה לפרוסות”.

 

  מחקר שוק הכנה פיזית הכנה מנטלית
שבוע 1      
שבוע 2      
שבוע 3      
שבוע 4          

תרשים גאנט: כלי מעולה לארגון מטלות מקבילות

 

“אנשים מבינים בשכל ועדיין לא עושים את זה, וזה טבעי”

את מבטיחה הצלחה למי שתמלא את ההנחיות האלה?

“לא”. אתי מפתיעה בכנות האותנטית שלה, בלי להתייפייף.

“אנחנו אנשים. זה אומר שאנחנו מגבשים החלטות לפי מצב הרוח, ולא לפי קריטריונים הגיוניים. זה מבאס, אבל זה מה יש. אנשים מבינים בשכל שהם צריכים להפסיק להחליף זמן בכסף וליצור הכנסה פסיבית, ועדיין בפועל – הם לא עושים את זה”.

והסיבות?

“חושבים שזה יקר, קשה, בלתי אפשרי בתחום הספציפי שלהם ובעיקר – הולכים לאיבוד. שטף המידע החינמי באינטרנט מבלבל, ואנשים חוששים להשקיע כסף בקניית הדרכה מסודרת, כי הם לא יודעים אם זה יעזור להפקת הקורס הדיגיטלי שלהם”.

אז מה הפתרון?

“קודם כל – להיות מודעים למצב. גם כשברור לנו מה לעשות, עדיין משתוללים בתוכנו רגשות סותרים שתוקעים אותנו. וזה טבעי”.

גם כשברור שרוצים להתקדם, עדיין הרגשות משתוללים בפנים

ואחר כך?

“להשתיק את הלב ואת פרפורי הבטן ולפעול. לעשות משהו בכיוון, לפחות צעד קטנטן. הכי טוב – לפי תבניות וצ’קליסטים שמאפשרים לך למלא אותם מכנית, בלי לחשוב יותר מדי. ערכת הדרך הקצרה לקורס דיגיטלי היא תבנית מצוינת כדי להתחיל בה. יש משפט חמוד של אלון גל בהקשר הזה: ‘מקסימום – זה יצליח”.

לצפייה נוספת:

  1. סדרת החודש המומלצת של דה רוטשילד: איך לדעת אם מתאים לך להפיק קורס דיגיטלי?
  2. משלב הרעיון לשקל הראשון בשעתיים וחצי? כיצד זה אפשרי?! מדריך מיוחד מראה איך
  3. כך תמצאי יותר זמן ביממה עבור עצמך, לא משנה מה תרצי לעשות איתו: קפיצה קוואנטית

למי זה מתאים?

“רק למי שיש לה כבר הכנסות מעסק שמבוסס על ידע, כמו: מנחת סדנאות, מטפלת או מורה פרטית. כל מי שהעסק מושתת על הידע שיש לה”.

ולמי הוא לא מתאים?

“לא מתאים למי שאין לה לפחות 10,000 שקלים להשקיע בקורס הדיגיטלי שלה. 3,000 ₪ על בניית הקורס ו-7,000 ₪ בשיווק (רוב בעלי העסקים עושים הפוך… לכן הם נכשלים) ועוד משהו לגבי השיווק: מי שבונה קורס דיגיטלי שאמור להימכר אבל היא לא משווקת אותו ולא משלמת למישהו שישווק אותו – עדיף שלא תבנה אותו בכלל”.

הטיפ לבניית קורס דיגיטלי כבר היום

מה את מציעה למי שרוצה להתחיל לבנות קורס דיגיטלי?

“להבין שזה תחום עם המון כסף, וחבל על כל יום שהיא לא שם. על פי האתר FORBES, התעשייה השנייה בגודלה באינטרנט היא תעשיית מוצרי המידע. קצב הגדילה מטורף. בשנת 2014 תעשיית הקורסים באינטרנט גלגלה 57 מיליארד דולר בקירוב, בשנת 2015 כמעט הכפילה את עצמה עם 107 מיליארד דולר, ובשנת 2016 הגיעה כמעט אל 200 מיליארד דולר”.

תעשייה שמגלגלת 107 מיליארד לשנה

ואז?

“להתחיל הרגע בשני צעדים: 1. לרשום את שם הקורס הדיגיטלי + התאריך היום + התאריך שבו הקורס מוכן (בעוד 30 יום מהיום!). 2. לפעול לפי ‘הדרך הקצרה לקורס דיגיטלי’ כדי לדעת מה לעשות”.

מה יש שם?

רק מה שצריך:

  • To Do List
  • מפת דרכים ברורה
  • קובץ קבלת החלטות
  • איך לחסוך זמן וכסף

איך אפשר לראות במה מדובר?

“אתן לך קישור שתוכלי לתת לקוראים. בצד השני, מחכה להם ערכה חינמית להפקת קורס דיגיטלי”.

לזמן מוגבל: לחצי על הקישור פה וקבלי הצצה לערכת ‘הדרך הקצרה לקורס דיגיטלי’ ולעולם בו חיים אלה שתוך 30 יום יש להם קורס דיגיטלי מוכן. שתוכלי גם את לקחת ביס מעוגת ההכנסות השנייה בגודלה באינטרנט.