״מה למדתי מהשקעה של 7 מליון ש״ח בפרסום בפייסבוק…״

בלי צוותים, משרדים ותקציבי ענק, מיטל טל (34) הצליחה לייצר הכנסות ורווחי עתק לה ולאחרים באמצעות כלי אחד פשוט: עכבר.

״מבחינתי קמפיין שמייצר פחות מ-120% תשואה על הכסף שמושקע בו, הוא קמפיין שצריך לעצור״…

את ההכרזה הזו שמעתי מפיה של בחורה צנומה וקטנה שנראית… איך לומר? חמודה מידי מכדי להיות כל-כך קרת רוח ודעתנית. ובאמת עם קול קטיפה וגינונים של ליידי, נדיר לשמוע ממיטל טל (34) מת״א, ששמה האמצעי הוא ״מתוקה״, משפטים שלא נשמעים כאילו הם מצופים בצמר גפן מתוק.

המח מאחורי אימפריות ענק

אבל החזות הזו מטעה, בכל פעם שהטלפון מצלצל, הקול שלה משתנה, הגבות המתוקתקות מתכנסות ברצינות והגרון הקטיפתי מתחיל להשמיע משפטים שהייתם מצפים לשמוע מברוקר מנודה או איש עסקים שעושה עסקאות של מליונים.

״עובדת מתי שבא לי מאיפה שבא לי בעולם״ – מיטל טל

בצד השני של הקו, טובי המשווקים הישראליים מתקשרים להתייעץ ולקבל את העצות שהפכו הרבה מהאימפריות שלהם לכאלה, החל מבעלה, אדם טל (33), דרך ג׳ניה רומסקי, עומר רבינוביץ, עידן דנש ועידן וולר, שאחראים כל אחד לאימפריות משגשגות של מוצרי מידע בשלל תחומים, וגם למנועי השיווק שמאחורי הצלחות ענק כמו ״ביג שוט״ ו״בסט סלר״. מגע הקסם של מיטל לא מאכזב לעולם.

7 מליון ש״ח לא טועים.

כשאני שואלת את מיטל כמה כסף השקיעה עד היום בפייסבוק בקמפיינים של עצמה ולא של אחרים, היא נכנסת לאחד מחשבונות הפרסום שלה ושולפת נתון של כ-7.5 מליון ש״ח בחישוב מהיר. הרוב בדולרים.

״זה לא כולל את החשבון העיקרי ואת השנה הטובה ביותר ביותר שלנו, ולא כולל את החשבונות לפרסום בארץ, שבהם גם כבר הצטברו כמה מליונים״…

מה למדת מכל זה?

המצחיק הוא שלא הרבה. המתכנתים של פייסבוק עשו עבודה כל כך טובה על האלגוריתם של הפרסום, שהוא עושה עבודה מדהימה כמעט לבד. מה שאנשים לא מבינים זה שאחד הסודות הכי גדולים לפרסום אפקטיבי בפייסבוק זה לא להפריע לאלגוריתם לעשות את שלו.

אני בטוחה שמומחים רבים לפרסום בפייסבוק יחלקו עלייך.

״אולי. אולי הם יודעים משהו שאני לא. אבל כל עוד המספרים האלה ממשיכים, אני לא רואה שום סיבה לשנות שום דבר״.

״תראי,

כשיש לך חשבון פרסום עם פוטנציאל, ועם הוצאה גדולה במיוחד, פייסבוק יוצרים איתך קשר ומחברים אותך למנהל חשבון שמנסה לעזור לך להרוויח יותר כדי שתוציא יותר… אנחנו קיבלנו 3 מנהלי חשבון צמודים, שישבו איתנו אינספור פגישות במשרדים של פייסבוק ברוטשילד…

״אם פרסום בפייסבוק לא עובד עבור העסק שלך, זה אומר שיש בעיה חמורה בעסק שלך שכדאי שתדע, אולי משהו עם המוצר, אולי משהו עם השירות, אולי משהו עם הדרך שבו אתה מציג אותם.

מנהל קמפיינים לעולם לא ידווח לך על זה, כי הוא לא רוצה להיות מבשר של חדשות רעות…״

״אם יש משהו שהבנו מהם זה שהם בעצמם לא תמיד מבינים איך עובד האלגוריתם, כי מדובר במנגנון אינטיליגנציה ממוחשבת שלוקח בחשבון כל-כך הרבה פרמטרים וכל-כך הרבה מידע שפייסבוק אוסף על האנושות כולה, שאף אחד לא באמת יכול להתיימר להבין איך הוא עובד, אבל הוא פשוט עובד…״

״יש תמיד דברים שאפשר לעשות כדי לדחוף את האלגוריתם לכיוון הנכון כדי שהקמפיינים שלך יעבדו טוב, אבל זה בד״כ נגיעות קלות, רוב הזמן אני על טייס אוטומטי, ועד היום עוד לא היתה לי אף התרסקות״.

אז כל אחד יכול לפרסם את העסק שלו בפייסבוק בלי לשכור מנהל קמפיין?

״כן, וכל אחד צריך.

״אני לא נגד מומחי פייסבוק, יש להם מקום בהחלט. אבל אני חושבת שכל בעל עסק צריך להתחיל בעצמו, להרגיש את זה מלמטה, ואז אפשר לתת את המושכות למנהל חיצוני שרק יבקר ויפקח.

״לא היה לי פרופיל פייס במשך שנים רק חשבון פרסום… שם הכסף.״ – מיטל טל

״אם פרסום בפייסבוק לא עובד עבור העסק שלך, זה אומר שיש בעיה חמורה בעסק שלך שכדאי שתדע, אולי משהו עם המוצר, אולי משהו עם השירות, אולי משהו עם הדרך שבו אתה מציג אותם. מנהל קמפיינים לעולם לא ידווח לך על זה, כי הוא לא רוצה להיות מבשר של חדשות רעות.

איך מגיעים לקבל ייעוץ ממך בנושא?

אי אפשר, זה לא שירות שאני נותנת, החבר׳ה שמתעייצים איתי הם חברים.

ובכל זאת?

לאדם (״הבעל של…״ -י.ג.) יש קורסים על שיווק שמבוססים על הידע שצברנו יחד בכל ההרפתקאות שלנו יחד. בקרוב אני הולכת להתארח בסדנה שלו, זו גם הסיבה לכתבה הזו, אני בד״כ לא חובבת את אור הזרקורים… אפשר לקבל על זה פרטים כאן״.

״עובדת מתי שבא לי מאיפה שבא לי״ – מיטל טל
Disclosure
מגזינים ועיתונים לא טורחים לציין זאת, אך כתבים רבים ומקורות רבים לכתבות הינם בעלי אינטרסים או מתוגמלים על ידי צד שלישי לפרסם את הכתבות הללו. אתר דה-רוטשילד מארח מפעם לפעם כתבים חיצוניים ומאפשר להם במה חופשית, כולל שילוב קישורים (העשויים להיות קישורי אפיליאציה) להמלצותיהם.