״אם יש לך 12 דקות ביום, תוך 4 חודשים הגוף יגיד לך: ״תודה שאת מטפלת בי״

חם מהשטח: היא יוצאת לקרב מול דיאטות כסאח מסוכנות וסותמת את הפה לחקיינים ושרלטנים שמבטיחים גזרה של דוגמנית תוך 5 ימים ולראשונה פותחת חלון הזדמנויות לנשים אמיצות שיודעות ששמירה על גוף בריא וחזק פיזית ומנטלית היא המטרה החשובה.

כל ״דיאטה״ מסתיימת בהתקפי זלילה ובאובדן שליטה על האכילה
כל ״דיאטה״ מסתיימת בהתקפי זלילה ובאובדן שליטה על האכילה (צילום: שי ממן)

תעשיית הדיאטה בארץ לא רוצה שתקראי את הכתבה הזאת! כיום עמוק לתוך עידן הפייסבוק, נשים למדו לשאול את השאלה הקריטית ביותר בשמירה על משקל:

״כמה זמן אני אצליח לשמור על המשקל שהורדתי״?

הרגשתי ביקום מקביל: נפגשנו בבית קפה בטבע, מתחת לעצים פורחים, עם ריח של גשם ראשון. איילת מדברת ברוגע, משרה אווירה רגועה. איך מצליחה אישה אחת לקבוע חוקי משחק חדשים ומפתיעים לחזק לנשים את הגוף לקחת ק״ג מיותרים ולהמיס אותם דרך נוסחת 12 הדקות הסודית שלה הנחשפת בסרטונים שערורייתיים.

וכאן, אנו נפגשים עם שיטת הרזיה מהפכנית פרי מוחה הקודח של איילת בוקר נוה (49) אחרי שחוותה על גופה את היו-יו של עלייה וירידה במשקל. ״ כילדה ביליתי לא מעט שעות בבית החולים “קפלן” לצדו של אבי היקר ז”ל שמגיל צעיר יחסית סבל ממחלות רבות בניהן סוכרת, לב וכלי דם וכמובן עודף משקל״.

אולי תרצי לקרוא עוד:

״תראי, זה פשוט וקל, מתמטיקה של הגוף.״

כשאישה מחליטה לרדת במשקל היא מתעלמת מאותות רעב ושובע. היא צורכת כמויות קטנות יותר ממה שהגוף שלה דורש.

כיוון שכך, היא למעשה מאטה את קצב חילוף החומרים שלה, הגוף מסתגל למעט קלוריות והתוצאה היא שהוא מתקשה לשרוף אותן, משום שאת חילוף החומרים הבריא הרסנו עם הדיאטה. המזון יצטבר מעכשיו כרקמת שומן עודפת בגוף.

ולא משנה כמה את אוכלת (או לא אוכלת) בטווח הארוך, הדיאטה עצמה גורמת להשמנה

״בואי נכסח מיתוס: חילוף חומרים זה לא מה שקורה לנו במערכת העיכול, אלא מה שקורה בכל תא  ותא בגוף. לקצב חילוף החומרים יש השלכות על המצב הפיסי והנפשי שלך״

העיסוק האובססיבי באוכל, בספירת קלוריות או נקודות, בשקילה של מנות אוכל ושקילה שוב ושוב של עצמנו מובילים להפרעות אכילה קשות שמשפיעות על גופינו לטווח הארוך…

אפרת מהדרום, אמא ל 3 – "ירדתי שתי מידות ב 4 חודשים, ונשירת השיער המטורפת שהייתה לי"
אפרת מהדרום, אמא ל 3 – “ירדתי שתי מידות ב 4 חודשים, ונשירת השיער המטורפת שהייתה לי” (ממאגר אישי)

איילת, איך הגעת לתחום הזה של דיאטות, ירידה במשקל וגוף חטוב וחזק?  

״אני מכירה את זה מקרוב, גם אני הייתי שם כבת למשפחה עם גנים של השמנה, אחותי, שהגיעה למשקל מעל 110 ק״ג בגיל 42  והפתרון היחידי שהרופא נתן לה זה ניתוח קיצור קיבה. גם אמי ודודותי עברו את אותו המסלול בדיוק. מגיל צעיר הייתי חשופה לאינסוף דיאטות שנתלו על המקרר לקראת כל יום ראשון ומצד שני, לתסכול, כעס ומרירות על עלייה מתמדת במשקל אחרי ירידה של הק״ג המיוחלים.״

״וגרוע מזה, אבא שלי נפטר בגיל צעיר יחסית מסיבוכים של סוכרת, לב וכלי דם והכל בגלל השמנת יתר. אני זוכרת את עצמי מתהלכת במסדרונות הארוכים של בית החולים בוהה בסנדליי מגובה מטר וקצת ונשבעת לעצמי: אני הולכת לשנות את זה! לי לא יהיו חיים כאלה. לא רוצה להיות שמנה ולא חולה.״

״אני זוכרת את הריח של שקית התרופות שהבאתי לאבא בכל חודש, ריח של משהו זר… לא משהו שמרגיש ‘טוב’… לא הבנתי אז כלום… אבל אינטואיטיבית ידעתי: תרופות וניתוחים לא עושים אף אחד בריא יותר. היה לי ברור שאני חייבת מגיל צעיר להשקיע בגוף שלי שיוכל להילחם במחלות ובעודף משקל.״ ״אז, לא העלתי בדעתי שאהפוך את זה למקצוע והתשוקה שלי תהיה לתת את המתנה הזו שנקראת ״גוף בריא”.

נעמי תל אביב אמא ל 3: "הורדתי  8 קילו בחמישה חודשים , כאבי גב וברכיים נעלמו, השיער והציפורניים התחזקו, מערכת העיכול סוף סוף עובדת"
נעמי תל אביב אמא ל 3: “הורדתי 8 קילו בחמישה חודשים , כאבי גב וברכיים נעלמו, השיער והציפורניים התחזקו, מערכת העיכול סוף סוף עובדת” (ממאגר אישי)
עדינה מירושלים אמא ל 3: "רק חצי שנה וכבר ירדתי 8 קילו, הגוף התחטב ויש לי מלא אנרגיות לילדים"
עדינה מירושלים אמא ל 3: “רק חצי שנה וכבר ירדתי 8 קילו, הגוף התחטב ויש לי מלא אנרגיות לילדים” (ממאגר אישי)

״בשביל הנשמה״ תאכלי פסטה עם שמנת ופטריות תוסיפי ליד משקה “דיאט” ולקינוח תזמיני וופל בלגי עם גלידה שוקו וניל וקצפת. האם זה באמת מה שהנשמה שלך רוצה?

כשאת מחליטה לרדת במשקל, מה שקורה בדרך כלל אחרי כל שבת וחג, את מחליטה  להיכנס למשטר קפדני:

  • לאכול בריא – ירקות, חזה עוף, רק מים, להקפיד לאכול קצת.
  • להתחיל לזוז –את מבטיחה לעצמך 4 פעמים בשבוע ללכת ולהתאמן אחרי שקנית מנוי בחדר כושר.
  • אולי אפילו פנית לייעוץ מקצועי – בנו לך תפריט שנראה טוב ואת מגלה שהוא דורש ממך שעות במטבח.

כמה ימים את משקיעה זמן במטבח ונראה שעובד לך, לאט אבל בטוח, את מבינה שכל זה לא מסתדר בכלל עם לוח הזמנים הצפוף שלך, אין לך שעות לבלות במטבח או שעות ארוכות בחדר הכושר. בקיצור – לא באמת מעשי.

well come to the club את ממש לא לבד, קשה, וכמעט בלתי אפשרי לשמור על אורח חיים בריא ולרדת במשקל.

מלי מירושלים אמא ל 3: "ירדתי 15 ק"ג תוך 7 חודשים, לא מפסיקה לקבל מחמאות, השמחה חזרה לי לחיים ועדין ממשיכה לרדת"
מלי מירושלים אמא ל 3: “ירדתי 15 ק”ג תוך 7 חודשים, לא מפסיקה לקבל מחמאות, השמחה חזרה לי לחיים ועדין ממשיכה לרדת” (ממאגר אישי)
ליאורקה מרמת הגלון אמא ל  4סבתא ל13  נכדים: "כבר שנתיים בתוכנית שומרת על 18 קילו פחות, על בריאות, חיוניות, ראיה אופטימית והרבה יותר שמחת חיים"
ליאורקה מרמת הגלון אמא ל 4סבתא ל13 נכדים: “כבר שנתיים בתוכנית שומרת על 18 קילו פחות, על בריאות, חיוניות, ראיה אופטימית והרבה יותר שמחת חיים” (ממאגר אישי)

איילת, השאלה היא – מה כן אפשר לעשות?

“דבר ראשון: צאי מהמשטר, זה לא את, הוא לא מקדם אותך, התוצאה בסוף תהיה הפוכה.״

25 שנה בתחום הביאו אותי להבין שאנחנו, הנטורופתים, תמיד מציעים לאנשים תפריטים שאין מצב שמצליחים לעמוד בהם כשאין זמן ביומיום הלחוץ שלהם.

ביחד עם צוות מומחים מתחומי התזונה, הספורט והתודעה חקרנו ופיתחנו שיטה לאורח חיים בריא ומשקל תקין: שיטת “12 דקות ביום”.

השיטה מבוססת על מדע עדכני ונבנתה בהשראת הספר “חילוף חומרים מנצח” של דר׳ מארק היימן, בהוצאת “פוקוס”.

אז למה לקנות את השיטה שלך במאות שקלים ולא לקרוא את הספר וליישם?

שאלה טובה, התשובה נמצאת אצלך בק״ג המיותרים שיושבים עכשיו בצמיג מעל המכנסיים ואחרי, שבפעם המי יודע כמה, כבר הורדת ועלית בחזרה עם ריבית ד׳ריבית… ספר מציג תיאוריה, תכנית מביאה תוצאות.

תאירי את עיניי, מה זו השיטה שפיתחתם:

  1. תזונה איכותית והשלמת פערים תזונתיים, בעיקר ויטמינים מינרלים ונוגדי חמצון המופקים ממזון (כלומר לא סינתטיים)
  2. אימונים מיוחדים שמגבירים ייצור אנרגיה בתאים.
  3. תודעה חיובית, חשיבה מקדמת והפחתת סטרס.

“השיטה פועלת בשלושה מוקדים שמזינים ומניעים אחד את השני במטרה לייעל ולהגביר אנרגיה על מנת להגיע לחילוף חומרים בריא ולשרוף יותר קלוריות במנוחה.

איילת בוקר נוה, ירושלים, בת 49, 2 מידות פחות ב 3 חודשים
איילת בוקר נוה, ירושלים, בת 49, 2 מידות פחות ב 3 חודשים (ממאגר אישי)

הבנתי, אבל תסבירי לי, מה הקשר בין ויטמינים להרזיה?

“במהלך דיאטה, הגוף משחרר רעלים רבים שהצטברו  בתוך תאי השומן בגוף.”רובנו היום מדלגים על ארוחות, איך שלא נהפוך את זה נראה שרובנו אוכלים בין ארוחה אחת לשתיים שהן ‘אמיתיות’ ביום, ואילו הארוחה השלישית (לרוב בוקר) זה משהו ש’חוטפים על הדרך’…  כשאנחנו מדלגים על ארוחות אנחנו מחסירים חומרים חיוניים במיוחד לבנייה ושימור של מסת השריר שלנו, מה שמביא אותנו להשמנה עם הזמן, משום ששריר שורף פי 4 קלוריות במנוחה! אנחנו מאבדים אותו ממילא עם השנים, אז כרוניקה של דילוג על ארוחות רק מאיצה את התהליך הזה ואנחנו הולכים ומשמינים, הולכים ומאבדים את הבריאות שלנו, הולכים ומאבדים את האנרגיה שלנו”.”במהלך דיאטה, הגוף משחרר רעלים רבים שהצטברו  בתוך תאי השומן בגוף.

רגע, שאלה, איך מי שמנהל כיום אורח חיים “רגיל”, יכול להתקדם לחיים בריאים יותר? שינוי כזה יכול להרתיע אנשים

“האמת היא שיותר מפחיד להמשיך כך ולא לעשות שינוי. זהו מתכון בטוח לחיים מלאי מחלות, תרופות, אנרגיה ברצפה וחוסר שביעות רצון.

הרגלים ואורח חיים בריא, כמו כל דבר בעל ערך, בונים עם שיטה פשוטה ליישום שעובדת בשבילך ביום יום, אין קסמים, או קיצורי דרך. כדי לשנות הרגלי אכילה ועיכול צריך לתת לגוף זמן לבנות את עצמו נכון יותר.

תגידי, זה באמת נראה לך כל כך פשוט להימנע מעוגות ובורקסים?!

“זה הסוד הראשון שנחשפתי אליו בתחילת דרכי: שמים פוקוס על מה כן!!! לא על מה לא!!! ואז, הקסם מתחיל להצטבר בגוף ו’לעבוד בשבילי’

כשמשלימים לגוף את מה שחסר לו, ארוחות מזינות עם מספיק חלבון לאורך היום – התיאבון ופרצי המאנצ׳יז מתחילים להשתנות. בגלל שינויים במערכת השרירים ובמערכת העיכול הכמיהה למתוקים ולבצקים פוחתת”.

מה זה״ מיטוכונדריות״. ולמה עדיף לספור אותן ולא קלוריות?
מה זה״ מיטוכונדריות״. ולמה עדיף לספור אותן ולא קלוריות? (צילום: שי ממן)

עכשיו בואי נדבר תכלס, איך אישה עסוקה, עם לו”ז צפוף ממש יכולה ליישם את השיטה שלך?

“השיטה בנויה לקצב חיים צפוף והיא כוללת סרטוני המחשה, טיפים להתנהלות בריאה, תפריט מגוון, מתכונים מהירים וקלים להכנה, תוספי תזונה משלימים ואימון כושר יומי ממוקד ואפקטיבי.

תשמעי סיפור, כסטודנטית לנטורופתיה, הנחיתי קבוצות נשים במחול אירובי, זוכרת את זה? שנות ה 90 המקפיצות? התאמנתי ואימנתי ובקושי רב תמרנתי בין בית, עבודה ולימודים. לא היה פשוט בכלל לספק לגוף את התזונה הנכונה והאופטימלית בסדר יום עמוס ומלא באימונים. לו היו לי אז את הפתרונות שהשיטה מציעה היום… חיי היו קלים יותר.

אגב, מי שכבר נהנה מהשיטה ומתוצאותיה מדווח על חיסכון כספי, למה? הנשנושים,  שבהדרגה כבר לא מכורים להם ואכילת יתר שהולכת ופוחתת”

מלב אל לב, יש אנשים שהשיטה שלך לא מתאימה להם?:

אני שמחה ששאלת את השאלה הזו, כבר יצא לי להכיר כמה נשים שזה פשוט לא עבד להן. תני לי רגע לחשוב:

  1. אם את מחפשת דיאטת בזק או חירום, אנחנו לא הכתובת! אלו שיטות שאני לא ממליצה עליהן ולכן לא יכולה לתמוך בך.
  2. רמת מוטיבציה נמוכה – אני מכירה ליווי לשינוי אמיתי ונכון, לך ולגוף שלך. ללא מוטיבציה יהיה לי ולמנטורים של השיטה, אותם הכשרתי, בלתי אפשרי לעזור לך לעשות את השינוי.
  3. אם עדיין לא הפנמת את הקשר ההדוק בין בריאות, מזון נקי, אורח חיים בריא ובין משקל יציב, גוף חטוב ובריא, השיטה לא תתאים לך. מי שמוכנה ‘למכור’ את בריאותה תמורת ירידה במשקל, שוב – אני לא הכתובת.

עכשיו נפל לי האסימון, למה כל כך הרבה נשים וגברים לא מצליחים לשמור על בריאות הגוף. אני מוכנה לחתום שיש לך כמה טיפים מנצחים שיוכלו להתחיל כבר עכשיו להבריא את גופם…

תקשיבי, השנים בהן אנו מקימות משפחה, חופפות למדי לשנים בהן אנו בונות את הקריירה. אלו 20 שנה שמוקדשות לילדים, לקריירה ולבית. חייבים לתת על זה את הדעת ולמצוא פתרונות מעשיים.                        

במיוחד בשבילך שלושה טיפים שעובדים לי מצוין:

  1. לא מדלגים על ארוחות! אנשים רבים שאני מדברת איתם מספרים לי איך הם מדלגים על ארוחת הבוקר/ערב כדי לרזות… זה אחד ההרגלים המשמינים ביותר!
  2. שימו פוקוס על ה’מיקרוביום’ שלכם! מערכת החיידקים במע’ העיכול היא זו ש’קובעת’ מה יתחשק לנו לאכול!!! בשיטה שלי אנחנו עובדים בדיוק על העניין הזה! אחד הדברים שעוזרים לבסס מערך חיידקים בריא ו’מרזה’ זו הלעיסה! למדו את עצמכם ללעוס היטב את האוכל!
  3. תתחילו לעשות פעילות גופנית מהנה ביחד, אצלנו במשפחה מתלהבים מ”הולה – הופ”, הגדולה התחילה ולימדה את הקטנה וזו לימדה אותי! תענוג אמיתי. היום אנחנו מתרגלות להנאתנו בסלון, בחצר, בגינה השכונתית… זה ממש מדבק!
התיאבון ופרצי המאנצ׳יז מתחילים להשתנות
התיאבון ופרצי המאנצ׳יז מתחילים להשתנות (צילום: שי ממן)

ראית איך הקוראות שלי נשארו עד הסוף, כמה הן סקרניות לשמוע עוד על השיטה. תרשי לי להיות חוצפנית, מה עוד יש לך לתת להן היום?

תוכלו ללמוד עוד עלינו ולהשאיר פרטים בטופס המצורף>>

קלוריות לא קובעות את כללי המשחק בגוף. מיטוכונדריות כן. צילום: שי ממן


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.