שוקעים במהירות: איך מחלצים קליניקה מדשדשת ב-2018 מחובות, שברון לב וסגירה כואבת?

לאדם הממוצע מעולם לא היו מבחר טיפולים כה מגוון כמו במציאות של 2018. אז מה עושים בשוק רווי מטפלים? שאול לוגסי, ”הגורו“ מעורר המחלוקת מספר הכל על סודות היכולת לייצר זרם מטופלים חדשים לקליניקה

שאול לוגסי

מאת: רועי הירשברג

זה הזוי. בעולם הדיגיטלי של 2018, בעיצומה של מהפיכת המידע והשפע, פלח נרחב מקהילת המטפלים מוצא עצמו חסר אונים כנגד כוחות השוק. קליניקות רבות נידונות להסגר למרות שהפתרונות כיום, רבים מאי פעם. נפגשנו עם שאול לוגסי – מרצה לשעבר ברידמן והאיש שעומד מאחורי קהילת תלמידים רעננה שלפי טענותיו, הצליחו להשיג את היתרון בזירת הטיפול הישראלית.

קרא עוד:

שאול, תוכל לספר לי קצת על התוכנית שלך?

”בטח. למלא את היומן היא תוכנית ההכשרה שפיתחתי למטפלים ברפואה סינית. זאת התוכנית היחידה היום שמועברת ע“י מי שגם מטפל בעצמו ולא איש שיווק או יועץ כזה או אחר. עד היום עשרות תלמידים כבר החליטו לעשות את הצעד הנועז אל עבר קליניקה כמו שהיא אמורה להיות. עובדת ומלאה במטופלים שאפשר להתפרנס מממה מבלי להצטדק. התוצאות בשטח לא משקרות.“

אוקי, האמת שהגיעו אלי כמה פניות אחרות לחלוטין. בעיקר ממקומות שמציעים הכשרה דומה

”ברור. זה מאתגר לפרגן למתחרים. אני יודע שיש טענות שהשיטה שלי אגרסיבית מדי או שהיא לא עובדת. זה לא מפתיע אותי. בעיקר בגלל שהאלמנט הכספי הוא נקודה רגישה בעולם הטיפול. אולי זה קצת נוגד את התפיסה הטיפולית שהכל נועד בשביל לעזור למטופל, שאני מאד מסכים איתה. אבל במקביל, צריך גם לדאוג לעצמינו כדי שנוכל להמשיך ולטפל. אם הקליניקה מפרנסת אותך יפה, אתה יכול להתמקד בלטפל, בלהשתפר מקצועית, בלהינות מהטיפול ולא לחיות ממקום הישרדותי וחוסר ידיעה. אגב, גם במטוס הוראות הבטיחות הן לשים את מסיכת החמצן קודם כל עליך ורק לאחר מכן לדאוג לאחרים“

שאול לו גסי
”האלמנט הכספי הוא נקודה רגישה בעולם הטיפול וצריך לדאוג גם לעצמינו“

אז מה שונה בשיטה שלך?

“למטפלים יש היום הרבה אופציות לבחור ביניהן. בין אם זו הכשרה אחד על אחד, כנסים וקבוצות למידה, קורסים פרונטאלים, דיגיטלים ועוד… התכנים באמת טובים. אני אפילו מכיר אישית כמה חברים שהגיעו לאותן תוכניות, התלהבו ויצאו ממש מרוצים.

הבעיה שאחוז התלמידים שבאמת מצליח ליישם ולהשיג תוצאות, קטן יותר מהצפוי. אני לא יודע אם זה כי התכנים מועברים ע“י אנשי שיווק שמצליחים להלהיב בתיאוריה אבל בעולם האמיתי פחות פרקטים, או בגלל שהמסגרת ליישום התוכנית לא אידיאלית… בכל מקרה, תוכנית הדגל שלי – למלא את היומן, מבוססת על שיטת השיווק הישיר שניפצה תקרות זכוכית בשנתיים האחרונות בתעשית האינטרנט הישראלית.“

אוקי, ואיך זה קשור?

”הקליניקה שלנו היא עסק לכל דבר, ויש כיום המון מטפלים בשיטות שונות לאותן הבעיות בדיוק. לכן כדי להשיג עוד מטופלים, אנחנו חייבים לענות על השאלה – ”למה שהם יבחרו דווקא בנו?“. השיווק הישיר מבוסס על שנים של תוצאות מגובות בעבודה מחקרית כמו של רוברט ציאלדני, על מה שגורם לאנשים

להשתכנע ולבחור דווקא בנו. לכן היא עובדת כל כך טוב והתוצאות שלה בפועל פשוט עובדות.“

”הרבה יותר כיף לטפל כשהיומן מלא כמה שבועות קדימה“

רגע שאול, אבל אתה לא משווק דיגיטלי. מה הקשר שלך לשיטה הזאת?

”כשנפגשתי עם חבר מהצבא שממש הצליח בעולם השיווק באינטרנט, החלטנו לעשות ניסוי ולבדוק אם זה יעבוד גם לטיפול ברפואה סינית. אז יצרנו מוצר לטיפול טבעי בסכרת ובכלל לא תכננתי שזה יצא ככה, אבל שלושה חודשים אחרי אותה פגישה…הפכתי למטפל הסוכרת המבוקש בישראל.

נוצרה התנפלות המונית על הקלניקה ופשוט לא יכלתי לקבל יותר מטופלים. לאחר מכן לקחתי את השיטה, ביצעתי לה התאמה לעולם הטיפול ועשיתי ’ניסויים‘. קודם אצלי ואח“כ גם אצל קולגות מתחומים שונים וחברים לספסל הלימודים. אחרי ההצלחות שלהם פתחתי את המחזור הראשון של למלא את היומן.

בנוסף לחומר הלימודי, יצרתי מסגרת ש‘מכריחה’ את התלמידים ליישם את התוכנית ולכן גם להשיג תוצאות. ללמוד זה רק צד אחד במשוואה.“

לקריאה נוספת – חדש: האם נמצאה הדרך למלא את הקליניקה ב-2018?

לא הבנתי, לא אמרת שהיא מתאימה רק למטפלים ברפואה סינית?

”כן זה התחיל משם. אבל כבר במחזור השני של התוכנית היה ברור שהעקרונות זהים לכל עולם הטיפול. כשהצטרפו תלמידים מעולם הרפלקסולוגיה, שיאצו, נטורופתיה ושיטות טיפול שונות, וגם הם השיגו פריצות דרך משמעותיות, הבנתי שנגענו פה בנקודה שמשותפת לכל מי שנמצא בעולם הטיפול ולכן הרחבנו את התוכנית לכל קהילת המטפלים.“

שאול לוגסי: ”הרבה יותר כיף לטפל כשהיומן מלא כמה שבועות קדימה“

אוקי אז למי השיטה מתאימה?

”זה תלוי. היא מותאמת למי שכבר מטפל בקליניקה משלו אבל לא מצליח להביא מספיק מטופלים, וגם למי שרק סיים את הלימודים, קיבל את תעודת ההסמכה ונמצא צעד אחד לפני פתיחת הקליניקה.

דרך אגב, למי שחדש קצת יותר קל בגלל שיש לו דף חלק ללא ”דעות קדומות“ שלפעמים צריך להתגבר עליהן.“

ולמי זה לא מתאים?

”זאת אולי השאלה הכי חשובה. דבר ראשון למי שאין קליניקה ומי שנמצא באמצע הלימודים או לא חושב על לפתוח קליניקה בחודשים הקרובים, זה פשוט מוקדם מדי. והדבר השני, מי שמפחדים להודות שכדי לטפל צריך שלקלינקה תיהיה זכות קיום בעולם העסקי – שזה אומר להכניס כסף.

הם לפעמים המטפלים הכי מקצועיים שיש אבל בלי הרצון לקבל תגמול כלכלי על העזרה שהם מציעים, פשוט אי אפשר להחזיק קליניקה ב-2018… אה וגם למטפלים ותיקים או מטפלים שיודעים הכל ולא צריכים עזרה. להם אני רק מאחל בהצלחה.“

שאול מה היית ממליץ למטפלים שקוראים את השורות האלו?

”אני חושב שאחת הטעויות הכואבות ביותר, היא מאין לופ אינסופי כזה. סוג של מעגל אימים שכמעט כולם נתקעים בו. אני מתכוון על הדחף לרכוש עוד ועוד הכשרות מקצועיות שאולי הופכות אותך למטפל טוב יותר, אבל לא מביאות לך עוד מטופלים. לכן צריך להבין שלהשקיע באיך להביא את המטופלים חשוב לא פחות מלהשקיע ביכולות הטיפול. זה לא יעזור אם תיהיה המטפל הכי טוב בעולם אם אין לך במי לטפל.“

אז איך אפשר ללמוד ממך?

”לפני שבאים אלי, חשוב להדגיש שברגע שזיהינו איפה ’צוואר הבקבוק‘ בקליניקה, אפשר להתחיל ולחפש פתרונות. בעולם המידע של 2018 לא צריך לשבור את הראש. מאד קל ללמוד ממי שכבר עבר את אותם המשברים והצליח להתגבר עליהם. כרגע ההרשמה ללמלא את היומן סגורה. מה שכן, בקרוב אני מעביר שידור חי על הנוסחה שלי למלא את הקליניקה תוך 60 יום ואיך לעשות ממנה לפחות 10,000 בחודש. מי שרוצה יכול להכניס את המייל בקישור הזה, לקבל עוד טיפים, תובנות וגם את הפרטים על השידור הקרוב.“

זה הקישור לקבלת עוד טיפים, תובנות משאול ופרטים על השידור הקרוב