בניית רשימת תפוצה – כך תעשו את זה נכון

איך תוכלו לבנות רשימת אימייל שיווקית מהר ככל האפשר? מהם המהלכים הנכונים שיאפשרו לכם לעשות זאת ביעילות?

רשימת תפוצה (צילום: פיקסביי)

מי שעוסק בשיווק אינטרנטי יודע עד כמה המייל הוא כלי מצויין לצרכים הללו. על פי סקר שנערך בשנים אחרונות בקרב אלף עסקים מבוססי אתרי אינטרנט, שיווק דרך הדואר האלקטרוני נתן את החזר ההשקעה הגבוה ביותר מבין כלל ערוצי השיווק.

חברות שהשתתפו בסקר ייחסו קרוב לרבע מהמכירות שלהן לערוץ הזה. מכאן שבעצם אין מה לשאול – האם אנחנו צריכים רשימת תפוצה כזו. השאלה הטובה ביותר היא: איך נוכל לבנות רשימה כזו בזמן המהיר ביותר ולהפיק ממנה תועלת.

אז איך נעשה את זה בצורה הטובה ביותר? דה רוטשילד אסף עבורכם כמה המלצות בנושא.

שדרגו את התוכן

מה זה אומר בעצם, לשדרג את התוכן? כתבו נניח פוסט או כתבה חדשה באתר – שנותנת מידע מסויים בצורה תמציתית.

הציעו לגולשים לקבל תוכן משמעותי ונרחב יותר באותו נושא, אם רק יירשמו לקבל עדכונים מכם, או במלים אחרות – יאפשרו לכם לשלוח להם מיילים ולצרף אותם לרשימה שלכם.

מדובר באסטרטגיה מבריקה ופשוטה. הרי ממילא הגולש מתעניין בתחום עליו הוא ביקש לקרוא? למה שלא ירגיש שתמורת פעולה פשוטה הוא יקבל הרבה יותר? מחקרים שנערכו בתחום הראו כי מדובר במהלך שמקפיץ באחוזים ניכרים את הרשימות.

שיתוף ברשתות החברתיות

בדרך כלל, המטרה שלך בשליחת המסרים למנויים בדואר אלקטרוני היא להשיג עוד כניסות וליצור תנועה מרובה יותר באתר שלך.

בהתחשב שאנחנו רוצים את התעבורה באינטרנט נשמע הרעיון של הוספת כפתורי שיתוף חברתי בהודעות שאנחנו שולחים, קצת בלתי יעיל.

למה שמישהו ישתף את הטקסט שלי מבלי לקרוא אותו? ואיך זה יועיל לי? ובכן יש תשובה מפתיעה לעניין.

מחקרים שנערכו העלו כי תוספת של לחצני שיתוף חברתיים בתוך מיילים מעלה את מספר הקליקים – עד פי שלושה.

זאת אומרת שגם אם המנויים שלך לא קוראים את המאמר בעצמם, הם כן בוחרים לשתף, ולהגדיל את החשיפה שלך. זה נשמע משתלם.

הטבות מותאמות לקהל היעד שלך

כדי שאנשים יירשמו לרשימה – הצע פרס ממוקד מאוד לקהל שלך. אולי בונוס על הפניית אנשים נוספים, תמריצים והטבות שיהיו שווים לך זהב, אבל לא יעלו לך בכסף.

היו ממוקדים לקהל היעד שלכם – למי שאתם רוצים בתור לקוחות. לפעמים פרס ששוויו אלפי דולרים – הוא בעל משמעות עצומה בעיני מי שזקוק לשירות או למוצר שלכם, וחסר משמעות עבור מי שאינו מבין או זקוק לשוק הזה.

פרס או בונוס טוב גם עבור המנויים הקיימים של הרשימה שלך, שמרגישים שאתה מציע להם משהו שלא היה להם קודם – ובחינם.

תמריצים טובים יכולים להיות גם ספרים אלקטרוניים, טיפים, תוכנות חופשיות או כל דבר שיכול לסייע לגולשים ולגרום לחדשים להצטרף לתפוצה שלך.

המטרה: להגדיל את רשימת התפוצה (צילום: פיקסביי)

מנף את ההכרה החברתית באתר שלך

ההכרה של דעת הקהל במוצר או באתר שלך תקפיץ אותך קדימה. קרוב ל-70 אחוזים מהצרכנים אומרים שהם מעדיפים לרכוש מאתר שבו המוצר מדורג או שיש חוות דעת של גולשים אחרים.

אחד המפתחות למינוף ההכרה החברתית הוא נפח – וככל שהמספרים גדולים יותר, כך המצב טור יותר.

כך, אם יש לך 2,000 נרשמים דוא”ל, 10,000 מעריצים בפייסבוק, 15,000 עוקבים בטוויטר, ו -5,000 קוראי RSS – אתה עובד מצויין, אבל אף אחד מהמספרים האלה הוא לא מרשים בקנה מידה משמעותי.

אתם רוצים שמנוי פוטנציאלי לרשימ שלכם יסתכל ויאמר, ‘וואו, אני רוצה להיות חלק מהדבר הזה’. אם אתם מחברים את כל המספרים של כלל המנויים שלכם ברשתות החברתיות ובדוא”ל, תגיעו ל-32 אלף עוקבים, קוראים ומנויים. זה מספר הרבה יותר מרשים – וזה עובד.

הדרך הנכונה היא להציג את המספר באתר – ולעדכן אותו על בסיס קבוע, כך שהגולשים יבינו שלא רק שיש עשרות ומאות אלפי אנשים שאוהבים את מה שאתה עושה, אלא שהמספר הזה ממשיך לצמוח כל הזמן.

האסטרטגיה הזו עובדת בשטח ובגדול. כך לדוגמא, אם תציעו לבנאדם להצטרף ל-20 אלף מנויים מרוצים ולקבל עדכונים חינם – זה ודאי יישמע וייראה טוב יותר. המחקרים מראים שגם התוצאות יהיו טובות בהרבה.

חבר מביא חבר

אנשים בדרך כלל סומכים על חבריהם. המלצה של חבר תגרום לך להיות חיובי יותר כלפי מוצר כלשהו, כי אתה יודע שהוא רוצה בטובתך.

נצלו זאת. פנו למנויים והציעו להם להפנות חברים או עמיתים לעבודה. תוכלו אפילו להציע הצעות מהסוג שקשה לסרב להן.

הציעו להם קופון הנחה על המוצר שלכם או לחילופין על השירות שאתם מעניקים בתמורה לכל מצטרף לרשימה שלכם.

אתם יכולים לשדרג זאת ולהקים בתוך האתר דף שכולו מוקדש לעניין. לספק הזדמנות לחלוק חוייה נהדרת שאתם מספקים, יחד עם חברים של הגולשים, במחיר מוזל במיוחד.

האץ את פעילות האתר שלך

מהירות הורגת על הכביש, אבל באינטרנט, זה חוסר המהירות שתהרוג אתכם. כדי להגדיל את התעבורה ואת כמות הלקוחות והחברים בתפוצה, צריך לעשות כל מה שניתן כדי להאיץ את פעולת האתר שלכם.

זה אולי נראה כמו משהו מובן מאליו – אבל אתם עדיין לא תופסים עד כמה חשובה כל תוספת, ולו השולית ביותר, בזמן טעינה האתר, עבור נתוני הגלישה אליכם.

שימו לב למספר נתונים שנבדקו ונמצאו נכונים:

  • יש גידול במכירות באמזון של לפחות 1% עבור ירידה של כל 0.1 שניות בזמן טעינת האתר.
  • 40% מהמבקרים ינטשו אתר לאחר 2 שניות של זמן הטעינה.

אוקיי, אז אתם רוצים לזרז את העניינים. עשו זאת בחוכמה ובאיטיות – כדי שלא תיצרו שינויים דרסטיים מדי.

ערכו וובינרים

וובינרים היא אחת הצורות היעילות ביותר להעביר תוכן, מצד אחד, ולהגדיל את התפוצה שלך מן הצד האחר.

סמינר אינטרנטי מעולה ניתן להקליט ב-15 דקות, וניתן לקשר אותו לכל דבר, מוצר עצמאי, השקת מוצר, או מקדם מכירות משלכם.

וובינרים יותר משכנעים מאשר סרטונים רגילים כי יש להם בזמן ריצה מוגבל. אתה לא יכול פשוט לצפות בהם מתי שאתה רוצה. אתה צריך להופיע ברגע הנכון.

ערכו וובינרים והביאו באמצעותם עוד לקוחות לרשימה (צילום: פיקסביי)

לעתים קרובות נעשה וובינרים חיים, עם הרבה אינטרקציה לקהל – ובסופם נציע עוד הטבות או פרטים רבים ומגוונים יותר למי שיירשם ברשימת התפוצה שלנו. אם עבדנו טוב נוכל לראות נהירה של מנויים חדשים אל השירותים שלנו וסביר להניח שנוכל לתרגם אותם גם למכירות בפועל.

בסך הכל קיבלתם כאן מספר עצות חשובות לכל מי שרוצה לבנות כלי שיווקי ועסקי ממדרגה ראשונה באמצעות רשימת דואר אלקטרוני.

נסו את השיטות וקיבעו אלו מהן עובדת עבורכם הכי טוב? יכול להיות שהן כולן יעבדו, יכול להיות שחלק. כל אדם מייצר את האסטרטגיה הנכונה לו ופועל לפיה.