סטודנטים מאירופה מתגייסים לשפר את רמת המלונאות בישראל

מלונות מגיע ממקום בלתי צפוי: סטודנטים למלונאות משתלבים בכח האדם במלונות בארץ כדי לשפר את איכות השרות

מלון (צילום אילוסטרציה: פיקסביי)

המלונות בישראל זוכים לעיתים לביקורת מצד תיירים מחו”ל ונופשים ישראלים שרגילים ומצפים לרמת שרות שונה.

מבקר לא מרוצה שמעלה חוות דעת שלילית באתרי ביקורות מלונות גורם לנזק רב. תיירים מחו”ל שנמצאים במרחק קליק מהזמנת חופשה בישראל נחשפים למידע ומשנים את דעתם.

תגבור המלונות מגיע ממקום לא צפוי, סטודנטים למלונאות אירופאיים משתלבים בכח האדם במלונות בארץ כדי לשפר את איכות השרות. הפרויקט נעשה במסגרת תוכנית לימודים של בית הספר הצרפתי למלונאות ואטל, המלמד את אומנות הארוח ברמת שרות של מלונות יוקרה. בסיום תקופת ההכשרה הסטודנטים האירופים יישארו לעבוד בישראל בענף המלונאות.

לדברי מיכאל סבן, מנכ”ל ואטל, בשונה מהנעשה בעולם אין בישראל התערבות ממשלתית לגיבוש מסלול לימודים אחיד להתמקצעות בתחום, לכן מרבית מספקי השרות במלונות בארץ הם עובדים כלליים ללא הכשרה מספקת. הם אינם יודעים כיצד לתת שרות ברמת ארוח של 5 כוכבים, אין להם ניסיון בעבודה מול קהלים שונים מרחבי העולם והכרות עם קודים חברתיים הנדרשים כדי לספק שרות לתרבויות שונות.

 חלק מהתלמידים עולים לישראל במסגרת התהליך בעזרת שיתוף פעולה עם תוכנית “מסע”, כך העולים זוכים לעבודה מסודרת בתחום המלונאות לצד פעילויות של לימודי עברית באולפן וסיורים להכרת הארץ.