למה 93% מהמפרסמים בפייסבוק מפסידים כסף כל שבוע, ומה השיטה שיכולה לשנות עבורם את כללי המשחק?

החלום של מאות לקוחות שיגיעו מהאינטרנט הפך יותר עסקים קטנים ובינוניים למרוששים מאשר למצליחים. כשהחלו להציף את המערכת שמועות על האפשרות ה"חדשה-ישנה" לקידום אורגני, יצאנו לבדוק את העניין כשאנחנו בטוחים שמדובר בעוד סוג של אחיזת עיניים. אך אז? נתקלנו באורי בריליאנט, בחור ביישן מפרדס חנה שיחד עם מאות תלמידיו מוביל מהפכה של ממש בתחום.

זה מתסכל. אלפי בעלי עסקים משקיעים את מיטב כספם בפרסום באינטרנט, אבל לא רואים מזה שקל. כשמחיר הקלקה על פרסומת יכול להגיע לעשרות שקלים, ופחות מ0.3% מאותם מקליקים באמת קונים את המוצר – כמעט בלתי אפשרי לבעלי עסקים להתמודד מול ענקיות הפרסום.

למה זה קורה? מסתבר שזה משחק מכור מראש. “פייסבוק היא חברה, לא עמותה”, אומר לנו אורי בריליאנט, מומחה לקידום באינטרנט. “המטרה שלה היא להרוויח כסף, ואת הכסף היא עושה מפרסומות: פרסומות באזור הפוסטים ופרסומות בעמודה הצדדית. וכשכולם רוצים לפרסם בפייסבוק, איך היא מחליטה איזו פרסומת להציג? לפי מי שישלם לה הכי הרבה. אתם קובעים את הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור צפייה או הקלקה, ופייסבוק תציג את הפרסומת של כל המרבה במחיר”.

“לכן כבר כמה שנים שמחיר הפרסום בפייסבוק רק עולה, ורק בעלי מוצרים יקרים מאוד או בעלי תקציב פרסום בלתי מוגבל יכולים להרוויח מכך. והחלק העצוב? זה לא משנה כמה המוצר שלך איכותי או כמה האתר שלך נותן ערך. מה שקובע זה כמות הכסף שאתה מוכן להוציא. איך בדיוק בעל עסק קטן יכול להתמודד עם זה?”.

אז מה עושים?

“רוב בעלי העסקים לא יודעים את זה, אבל יש גם דרך אחרת. היא פחות מושכת, היא לוקחת זמן, אבל בטווח הרחוק היא בונה נכס של ממש לעסק“.

נכס?

“תבין, גם אם תצליח לפרסם בפייסבוק, ברגע שתפסיק לשלם להם – תפסיק לקבל מהם לקוחות. זה לא נכס, זה שירות חד פעמי שאתה משלם עליו שבוע אחרי שבוע. מה שאני מציע זה משהו אחר לגמרי – בעבודה נכונה אפשר לגרום לגוגל לשלוח לך זרם יציב של לקוחות במשך שנים, ובחינם“.

אתה מדבר על קידום אורגני?

“בדיוק. כלומר שכשמישהו מחפש את התחום שלך בגוגל – הוא ימצא אותך ראשון”.

במה זה טוב יותר מפרסום ממומן? כאן אתה לא מתמודד מול חברות ענק?

“בפרסום ממומן הדבר היחיד שקובע זה הכסף. גם גוגל רוצים להרוויח כסף, אבל לגוגל יש גם אינטרס נוסף – הם באמת רוצים להציג את התוצאות הכי טובות. לכן כאן לא רק הכסף מדבר, גם האיכות. ובזה דווקא לעסקים הקטנים יש יתרון. הם כנים יותר, ישירים יותר, מחוברים לשטח. גוגל מאוד יכול לאהוב אותם. הם רק צריכים לדעת איך לעשות את זה”.

ואיך עושים את זה?

“זו תורה שלמה, זה לא על רגל אחת”.

אולי בכל זאת איזה טיפ קטן?

“אני אתן את הטיפ הכי בסיסי שיש: העובדה שבנית אתר עוד לא אומרת שגוגל יודע על קיומו. גוגל צריך שתכיר לו את האתר שלך, והם בנו טופס מיוחד בדיוק בשביל זה. את הטופס ניתן למצוא בעזרת חיפוש פשוט בגוגל – חפש את המילים “הגשת אתר לגוגל”, כנס לתוצאה הראשונה ושם תמצא טופס להגשת האתר. זה נראה כך:

זהו, כך מגישים את האתר. זו כבר התחלה טובה.

ואיך אפשר ללמוד על זה יותר?

“אני אתן לך קישור שאפשר לשים לקוראים. מי שילחץ עליו יגיע לסדרת סרטוני הדרכה חינמיים, פרקטיים וקלים ליישום, שמלמדת את הקוראים שלב אחרי שלב איך לגרום לגוגל להתאהב בעסק שלהם, ולהזרים להם לקוחות משלמים בחינם. רק חשוב לשים לב – סדרת הסרטונים תרד מהאוויר בעוד כמה ימים, כדאי להזדרז”.

לקבלת גישה מידית לסדרת הסרטונים ליחצו כאן.

(צילום מסך מתוך אחד הסרטונים)