חשיפה ראשונה: הדרך הלא ידועה, ומוכחת מחקרית להשיג לקוחות משלמים וכסף מהפרסום בפייסבוק ש-98.6% מהיועצים ונותני שירות אישי פשוט מתמוגגים ממנה

לראשונה: מומחה בפרסום ממומן בפייסבוק מסכים לחשוף את הסוד מאחורי לנצח את פייסבוק שפיתח רק כדי להוכיח שיש דרך נסתרת לפרסם לכסף בפייסבוק, יצאנו לבדוק את הנושא השנוי במחלוקת.

עוז שרפי, אתה זה לא המקצוע שלך, אתה זה התוצאה הרצויה שהלקוח מת להשיג
עוז שרפי, אתה זה לא המקצוע שלך, אתה זה התוצאה הרצויה שהלקוח מת להשיג (ממאגר אישי)

אולי יעניין אותך…

יכול להיות שכבר שמעתם על זה…
עוז שרפי החייל בן ה-19 שעושה רעש ומרעיד את התעשייה. בדרך כלל מעורר מחלוקת בגלל ההבטחה הגדולה שנשמעת כמו מכירת חלום. שאר התעשייה שלו לא מפסיקה לדבר עליו, חלקם לא ממש מחבבים אותו בלשון המעטה.

אין אחד שנמצא בתעשיית הפרסום בישראל  ועדיין לא שמע את השם עוז שרפי. עוז ידוע כאחד שפשוט מטיל אימה על משרדי הפרסום הגדולים בישראל, בזכות השיטה החדשה. בעיני רבים הוא נחשב לאחד מהקפיינרים הטובים בישראל, אז יצאתי לבדוק על מה כל ההתלהבות של יועצים ונותני שירות אישי עסקי סביבו.

עוז, ישר לעניין מה מיוחד בשיטה שלך “לנצח את פייסבוק”?

“היא מבוססת על סיסטם מוכח שמייצר כסף, אין פה ניסוי וטעיה או ניחושים של מה יעבוד, בנוסף היא הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם עם תוצאות מתועדות לחתוך את מחירי הפרסום והלידים. והחלק הכי חשוב בה? היא מבוססת על שיטות מעולם ה-NLP ,במילים אחרות פסיכולוגיית המוח האנושי בגלל זה היא מייצרת לקוחות משלמים וכסף, היא מבוססת על השפעה ושכנוע ברמה הגבוהה ביותר (אתי כמובן).”

שמעתי פעם על ה-נל”פ הזה דברים רעים מאוד…

“אמת גם אני שמעתי דברים כאלו, שיווק כזה הוא מאוד מסוכן בידיים הלא הנכונות, בגלל זה לנוכלים ורמאים אין כניסה לאף תוכנית שלי. ותראה בסופו של דבר כל החברות הגדולות משתמשות בזה כדי להשפיע ולשכנע מתחת לראדר של המוח האנושי ולגרום לנו לבצע את מה שהם רוצים. ככה שכל עוד יש לנו מוצר איכותי שבאמת עוזר ופותר לאנשים בעיה אין סיבה לא להשתמש בכלים “מלוכלכים” כדי להשיג תוצאות בכיס.”

השפעת הנל"פ על עולם הפרסום והשיווק ישיר
השפעת הנל”פ על עולם הפרסום והשיווק ישיר (מקור: אתר פורבס)

אוקיי, ומה זה בדיוק שונה ממה שחברות הפרסום הגדולות עושות היום?

“הם מעתיקים את השיווק של הטלוויזיה, רדיו, ושלטי חוצות לאונליין ודוגרי? זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות בגלל שזה שיווק מותגי שמתאים רק לחברות הגדולות כמו עלית, אוסם, ודומיהן, לעומת זאת מה שבאמת עובד הוא שיווק ישיר אונליין, שבלי לדעת אותו כמו שצריך מהיסוד וללמוד אותו מהטובים ביותר בארץ ובעולם מוביל להמון טעויות שבסופו של דבר סוגרות אלפי עסקים בישראל, ובגלל זה? אנשים מוותרים על החלומות שלהם לעשות את מה שהם אוהבים ולעשות ממנו כסף, רק בגלל שאין מספיק לקוחות…”

הבנתי, אז מה ההבדל בעצם בין שיווק ישיר לשיווק מותגי?

“המטרה של שיווק מותגי היא שתראה את אותו מוצר וגם לא תפסיק לשמוע עליו, ככה בעצם מתבצעת שטיפת מוח שמייצרת סמכות מיידית ברגע שתראה את אותו מוצר בסופר למשל, תיזכר בפרסומת ופשוט תקנה רק מאותה חברה, בגלל שאם היא הופיעה המון בטלוויזיה אז היא בטח מותג גדול ובין הטובים שיש.

לעומת זאת? שיווק ישיר נועד להוציא תגובה ספציפית מהקהל לדוגמה כדי לקבל את המדריך אתה צריך להשאיר מייל. עכשיו הסוד האמיתי הוא שכאן צריך 3 דברים כדי לגרום לכל זה לעבוד”

מעניין, ספר לי אז מה גורם לכל השיווק הישיר לעבוד בשיטה שלך…

“הדבר הראשון הוא כמובן להיסגר על האווטאר שלנו, מי האדם שצריך את מה שאנחנו מציעים, זה לא כולם , יש לו כסף לשלם לנו, והוא מוכן לתת את הכסף שלו דווקא לנו כיוון שאנחנו מכירים אותו הכי טוב. זה הצעד הראשון, הצעד השני הוא לדעת מה לכתוב לו כדי להמיר אותו מתעניין ספקטי ללקוח משלם שאת זה משרדי הפרסום מפספסים, וגורמים לאלפי עסקים לשרוף אלפי שקלים על פרסום כושל וחבל מאוד…

הצעד השלישי? הוא לפרסם לאווטאר כדי להגיע לאותו קהל עם המסר הנכון, ובזמן הנכון…”

אולי יעניין אותך:

מה זאת אומרת לא כולם?

“לא כל מי שיש לו דופק, מוח, ולב רוצה לתת לנו את הכסף שלו, הטעות הכי גדולה של יועצים ונותני שירות אישי עסקי זה לכוון לכולם, העיקר למכור זה למה השיווק והפרסום שלהם נכשל, במקום זה צריך לכוון עכשיו רק ללקוח אחד לפי- 3 החוקים שסיפרתי לך קודם…”

לקוח אחד? איפה הכסף פה…

“תשמע, ככה אמרו 9 מתוך 10 עסקים והם נסגרו, תחשוב לרגע, נניח ואתה במטווח ירי סבבה? אז אם תכוון את הקנה של הרובה לכל מטרה אפשרית אתה תפגע במשהו, לא נכון? אז אתה תלך לאיבוד ואולי תחווה תסכול ועצבים על “למה זה לא עובד” , אבל אם תכוון רק למטרה אחת ספציפית ומדויקת, קל לפגוע ולהביא את הכסף הביתה…”

עכשיו הבנתי אותך, אבל איך מגיעים אליו?

“לא תאמין כמה זה קל, אתה צריך לנתח 2 דברים, הראשון הוא מה המצב הקיים של אותו קהל בעיות, כאבים וכולה. דבר שני הוא לנתח מה התוצאה שהם רוצים, ברגע שיש לך את שניהם, מה שנשאר הוא להציע את המוצר שלך..”

לא הבנתי תוכל לתת דוגמה?

“חח בטח, לדוגמה בעל עסק שאין לו מספיק לקוחות, המצב הקיים אין מספיק לקוחות, מה התוצאה שהוא רוצה להשיג? קל יותר לקוחות לעסק כדי לא לסגור אותו ולחזור לכלא השכירים, אז יהיה חכם לרשום לו במודעה. איך להשיג לקוחות לעסק דרך (העיסוק שלך, נגיד פרסום), ואז קל לו להבין את המסר ולפעול, אבל גם כאן משרדי הפרסום מטעים עסקים רבים ושרופים להם את הכסף לחינם…”

איך משרדי הפרסום מטעים אותם כאן?

“הם לוקחים את השיווק המסורתי של פעם ומשלבים אותו עם השיווק המותגי, על ידי זה שהם מפרסמים עסקים, הם רושמים את מילות המוות כמו: מקצועיות אמינות , איכות, זול , ניסיון ודומיהן… מה שהם לא מבינים שזה לא מעניין את הלקוח שלהם מה שכן מעניין אותו זה התוצאה הרצויה כמו בדוגמה למעלה לדוגמה במקום להגיד אני מאמן כושר מקצועי תגיד אני מאמן כושר שעוזר לקהל היעד להשיג תוצאה רצויה ושמע  אם זה מרגיש לך מוזר  כי הרבה עושים את זה בצורה השגויה של משרדי הפרסום , אז אתה כבר יודע ש-9 מתוך 10 עסקים שמקשיבים להם נסגרים…”

ניתוח שערכה חברת CofaceBdi
ניתוח שערכה חברת CofaceBdi (מקור: כתבה מאתר וואלה)

נשמע מעניין, שרפי איך גילית את כל זה?

“התחלתי האמת בתור אפילייט, אבל לא ממש הצלחתי לממש את הבטחת הכסף באינטרנט עשיתי כמה מאות שקלים, והפרסום שלי תמיד נכשל, לא הצלחתי להביא לידים ולקוחות ולגרום להם לקנות. לא הבנתי מה אני עושה לא נכון, גם אני חשבתי שצריך לפרסם כמו משרדי הפרסום. היום אני מבין שזה בגלל שהיה חסר לי את הדאבל  Skill- הכי חשוב באונליין מרקטינג…

  1. פרסום לכסף- היכולת לפרסם ולהעביר את המסר הנכון בזמן הנכון לפי רמת מודעות האווטאר למוצר, כדי להביא לקוחות באופן קבוע
  2. קופי-היכולת להשפיע, לשכנע , ולמכור להמונים דרך המילים שאנחנו כותבים כדי להפוך את הלקוחות למשלים, יש שיטה כזאת קוראים לה “קופי חודר שריון”

אז מה עשיתי? הלכתי ללמוד מהטובים ביותר, אנשים כמו אלון וולר, תמיר שגב , וגם עידן וולר המרקטר והקופירייטר מספר 1 בישראל. למדתי מהם התחלתי ליישם בעצמי ולראות תוצאות אמתיות, ואז פשוט בניתי סיסטם שלם ספציפית ליועצים ונותני שירות אישי עסקי. ככה בעצם אני עוזר ליועצים ונותני שירות אישי עסקי להביא לקוחות משלמים דרך פרסום לכסף בפייסבוק, אבל זה לא לכל אחד אי אפשר להצטרף סתם ככה…”

רגע… למה שתעזור דווקא להם?

“פשוט כואב לי לראות את החלומות שלהם נשרפים ועוד שזה אפילו לא אשמתם, אלא משרדי הפרסום שנכשלים בענק. אז הבנתי שזה פשע לא לעזור גם להם גם שיש לי את היכולות לעשות את זה בענק. הרי מה עדיף? שיחזרו לכלא השכירים וזה יש לי על המצפון שלא עשיתי כלום שהייתה לי היכולת לעשות את זה..”

עכשיו אני מבין למה משרדי הפרסום לא ממש מחבבים אותך…

אפשר להבין אותם הם מאכזבים אלפי לקוחות ושורפים להם את הכסף,” אבל היום? כבר לא נשארו הרבה לקוחות שיהיו מוכנים לעבוד איתם בגלל שהיום אנשים מחפשים רק את מי שיכול לייצר להם תוצאות.”

שמעתי שאתה גם יודע להוריד את מחירי הלידים קרוב ל-5 ₪ ומטה, מה הצעד הראשון שצריך לעשות בשביל שזה יקרה?

“קודם כל להפסיק עכשיו עם השימוש בתמונות הקניות STOCK במודעות זו טעות נוראית. 99% מהמפרסמים הבינו שתשומת לב זה הדבר הכי המשאב הכי חשוב היום. אבל ואבל גדול, התמונות הקנויות נתפסות כפרסומת מזויפת ולא אמינה ובכך? אולי אנשים עוצרים אבל הם ממשיכים הלאה בגלל שהחלק ההישרדותי במוח סינן את המודעה בגלל שהיא נראתה לו כמו פרסומת. הם משלמים על רוחות רפאים שנחשפים למודעה אבל שלא מגיבים לה בכלל. ההפך הוא הנכון הם מתעלמים ממנה ובכך נאלץ לשלם יותר אם נשתמש בהם.”

מה שכן צריך לעשות זה להשתמש בתמונות אותנטיות שאנחנו מופיעים בה כדי לייצר אמון, סמכות וביטחון שיש מישהו שעומד עכשיו מאחורי המודעה. אנשים קונים מאנשים ולא מעסק ללא פנים.  המטרה כאן היא לייצר “מודעה בהסוואה של פוסט רגיל” ממש כמו פוסט תמים של חבר קרוב בפייסבוק.  ככה המוח לא תופס את זה כמודעה פרסומית, ובכך לא מסנן את המודעה שלנו בראש של הלקוח. להוסיף גם ניגוד צבעים לתמונה זה מוכח מחקרית שזה תופס את העין טוב יותר ומושך תשומת לב מידית בצורה אוטומטית.

השפעה של ניגוד הצבעים על מערכת העצבים
השפעה של ניגוד הצבעים על מערכת העצבים (מקור: מאמר מתוך ScienceDirect)

שרפי, אתה רציני התמונה במודעה ממש משפיעה על המחירים?

“כן אתה תתפלא לגלות שגם אני עשיתי את הטעות הזאת בתור אפילייט מלא.
בגלל שזה מה שלימדו אותי אז והזעתי המון על הפרסום במחירים גבוהים, עד שגיליתי איך המוח האנושי פועל והבנתי שזה שגוי עוד מהיסוד. המוח מסנן את זה מיד על אוטומט וגם אנשים קונים ומקבלים החלטות לפי רגש ולא לפי ההיגיון. תמונות קנויות לא מעוררות רגש בגלל שהם נתפסות כלא אמינות, ואז המודעה מעוררת אדישות וגוססת מהר מאוד.”

ברגע שאנחנו משתמשים בתמונות קנויות הרגש לא מתעורר אצל הלקוח, ובכך הוא ממש יתקשה לקחת החלטה ולהגיב למודעה  ואנחנו נשלם על חשיפות מתות וחבל על הכסף שהושקע על הפרסום שגם ככה לא הולך לעבוד. אה ויש לי עוד משהו אחד להוסיף…”

המוח האנושי מתוכנת לקבל החלטות(ולקנות) דרך החלק הרגשי במוח
המוח האנושי מתוכנת לקבל החלטות(ולקנות) דרך החלק הרגשי במוח (מקור: מתוך הספר Current Opinion in psychology Eslevier)

כן עוז, מה רצית להוסיף לפני שנסיים?

“תראה, המוח האנושי מחולק ל-3 חלקים, הזוחלי שאחראי על צורכי הישרדות, חיסכון בזמן , הוא עצלן בקיצור. המוח הרגשי שאחרי על הבעת הרגשות והחלטות (הרי קנייה זו החלטה..) כמו שכבר הבנת, והחלק של ההיגיון הוא בעצם מה שהופך אותנו לבני אדם, אני קורא לו תרצן, בגלל שהקנייה מגיעה מהרגש ואז הוא מתרץ לנו רציונאלית למה קנינו..

הקנייה מתבצעת דרך המוח היונקי(רגשי(,והמוח הזוחלי מעורר אינסטקטים הישרדותיים שברגע שנוגעים בהם אי אפשר לסרב לקנייה, האנושי רק מצדיק את כל מה שקרה...
הקנייה מתבצעת דרך המוח היונקי(רגשי(,והמוח הזוחלי מעורר אינסטקטים הישרדותיים שברגע שנוגעים בהם אי אפשר לסרב לקנייה, האנושי רק מצדיק את כל מה שקרה… (מאגר אישי)

כל מי שמעתיק את השיטות של משרדי הפרסום פונה רק להגיון ומפסיד-99% מהלקוחות והכסף, זה מחלה של כמעט כל מפרסם ממוצע שלא מבין משהו אחד, אם המודעה לא מעוררת את הרגש הנכון היא תעורר אדישות, אדישות הכוונה למודעה מתה שאף אחד לא מגיב עליה (לוחץ על קישור, כותב תגובה וכו…)” והאמת? 99% מהמודעות שתראה בחוץ פונות רק להגיון ומנסות להסביר יותר מדי למה לקנות דווקא מהם , וכמה המוצר טוב וכו.., הם לא מבינים שהחלק של ההיגיון הכי חלש להשפעה, הוא רק פינישר. קל להצליח ככה היום.”

איך אפשר לראות על מדובר?

“אני אתן לך קישור שאתה יכול לתת עכשיו לקוראים. בצד השני מחכה להם מפת הדרכים לפרסום לכסף להבאת לקוחות משלמים וכסף מיד ללא עלות.”

אחלה עוז אני אעביר להם תודה שהסכמת להתראיין.

“בכיף, יוגב.”

הנה הקישור שעוז השאיר לקוראים , רלוונטי למי שרוצה לקחת עכשיו את הצעד הראשון, לחץ כאן לקבלת מפת הדרכים 6 צעדים המוכחים לפרסום לכסף בפייסבוק להפיכת לקוח מתעניין ללקוח משלם.


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.