חשיפה: “גנוב” טריק 1 שיראה לך איך להכפיל את המכירות בעסק ואיך להשתלט טוטאלית על השוק שלך

חשיפה: "גנוב" טריק אחד, שהכפיל לאורית, את המכירות פי ארבעה שהוביל להשתלטות טוטאלית יותר מהר ממה שדמיינה על השוק שלה

רונית שגיא

הרבה בעלי עסקים, מטפלים ויועצים במגוון רחב של תחומים מספרים לעצמם את הסיפור שהם מומחים בתחום ונותני שירות  מס’ אחת. בקיצור בעלי עיסוק יותר מבעלי עסקים.  במקום לעבוד פשוט וחכם, הם מחפשים קיצורי דרך ולומדים עוד ועוד הכשרות ושיטות טיפול שונות ומשכנעים את עצמם שתעודה נוספת על הקיר תמלא את העסק בלקוחות חדשים.
הם שומעים את אנטוני רובינס ועוד רבים אחרים אומרים  שכדי להצליח יש לכוון את החץ ישר למטרה,  אבל אותם בעלי עסקים עדיין מתקשים ליישם את זה בעסק בחיים האמתיים שלהם,  וזה מה שמפיל  אותם. בראיון מיוחד עם רונית שגיא, מייסדת קורס “לקוחות ללא מאמץ“, ואורית מבוגרי השיטה, הן מסבירות את שיטת “לקוחות ללא מאמץ”, השיטה שאפילו מישהו שלא מסוגל לשווק דגים לדייג, מביא לעצמו באמצעותה לקוחות לפי דרישה.

כבר בתחילת הריאיון מוטלת ‘פצצה’ על השולחן. אורית , בת 43, מנס ציונה  מאמנת אישית לפריצת דרך בחיים פועלת לפיה ומגדילה את ההכנסות ממכירות פי ארבעה . מה שמפתיע שהיא עושה  זאת ללא פרסום מודעה בפייסבוק, גוגל , אינסטגרם וגם לא באמצעות סדנה. נכון, הנתון הזה נשמע מדהים ולא ממש אמין, אבל כשדיברנו עם רונית על השיטה שלה, היא הסבירה שהיופי שלה היא בפשטות של השיטה: היא לא נשענת על מומחיות  קודמת בשיווק  של מי שמיישם אותה. גם לא צריך לזה ידע של מומחה בשיווק , אלא בטריק אחד פשוט שמגדיל את ההכנסות לעסק פי ארבעה. מעורר ספקות אפילו ,עוד ניגע בזה בהמשך.

.

שאלנו את אורית, אבל איך בעצם הגעת לשיטה הזו מלכתחילה?

“לפני כשנה  נחשפתי למדריך מסקרן  לשיווק באינטרנט” מספרת אורית, “במדריך הציגה בחורה צעירה בשם רונית שגיא,   שיטת שיווק  בקרב אלו הרוצים להגדיל את  המכירות וההכנסות בעסק וללמוד כיצד להצליח בשיווק באינטרנט  עם גישה מסוימת לשיווק  שהייתה שונה מכל מה שהכרתי לפני כן”.

עד אז, כפי שמעידה אורית, מאמנת אישית לפריצת דרך חיים , הידע שלה בכל הנוגע לשיווק היה כללי ותיאורטי למדי. היא  הכירה  הרבה מונחי מפתח הקשורים לשיווק באינטרנט, חלקם מן העבודה השוטפת בניהול העסק  שלה מעל לארבע שנים. בפועל, היא לא הצליחה להביא אליה מספיק לקוחות לפני .המאבק להביא לקוח היו יומיומיים. העסק דשדש מעל לארבע שנים ומנטור שליווה אותה ייעץ לה ללמוד עוד כלים בעזרתם תוכל להציע ללקוח שלה מגוון רחב של שירותים וככה היא מצאה את עצמה עם בעוד ועוד קורסים ומלא תעודות תלויות על  הקיר במשרד אבל בלי לקוחות משלמים בעסק שלה.

“אחרי  כמה דקות קצרות של קריאה של המדריך  הבנתי שיש פה שיטת שיווק שאני רוצה להכיר יותר מקרוב” אומרת אורית.  “אחרי  כמה בירורים  גיליתי שרונית שגיא פותחת  קורס מורחב למתעניינים בשיטה שלה , עם אחריות מלאה והתחייבות להחזר כספי מלא למי שלא יהיה מרוצה. ניצלתי את ההזדמנות ואת האחריות המובטחת ונרשמתי”.

אוקיי, אז הלכת לעוד קורס לשיווק באינטרנט, מה היה שונה כאן?

“בקורס רונית  החדירה  לנו לראש שתי מנטרות שחזרו על עצמן לאורך כל הקורס, ראשית, שניתן להגדיל את ההכנסות והמכירות בעזרת  אסטרטגיה שיווקית ושיטתית ושנית  בשיווק חייבים לתכנן כמה צעדים קדימה  ולהסתכל על התמונה הכוללת ולקחת בחשבון  ששיווק העסק זה לא שגר ושכח ולכן אנחנו חייבים  להשתמש בכל הנכסים האינטרנטיים  שהמטרה של שיווק ופרסום היא למכור משהו, ולכן זה חייב להיות מדיד ולהצדיק את התוצאות. לרוב מדובר בשיטות  שרוב העצמאיים,  מטפלים ויועצים מכל סוג  לא מודעים להן בכלל”.

תמונה מתוך קורס, בבית ציוני אמריקה

אני חייב להודות שזה עדיין נשמע לי קצת סיסמתי, ואת נראית לי טיפוס מאוד שמרן וזהיר

“קודם כל אתה צודק , אני אכן שמרנית וזהירה  ואני מודה שבתחילה הייתי מאוד סקפטית. קראתי לא מעט כתבות שטוענות ששיווק  זה רק למומחים שיושבים במשרדי פרסום גדולים  ולכן  לא אפשרי לקבל לשווק את העסק לבד ולהצליח , אבל עם תוצאות אי אפשר להתווכח”.

מה ז”א מדיד ומצדיק את התוצאות ? מעולם לא שמעתי על זה

כאן רונית שגיא  מתערבת  לראשונה בשיחה ומסבירה:

“היום אתה יכול למדוד את תוצאות הקמפיין און ליין, לקבל  תמונת מצב כנגד הכסף שהשקעת בפרסום ולקבל תמונת מצב ברורה . ולהבין האם הקמפיין עושה את העבודה גם כשאתה ישן. אם זה מניב את התוצאות המבוקשות בהתאם למטרות שהוצבו בהקמת הקמפיין השיווקי הספציפי והאם יש לבצע שינוים בקמפיין כך  שיביא לך יותר  לקוחות מתעניינים על הכסף שאתה משקיע בפרסום”.

אורית, זה נשמע קצת מלחיץ לקחת את ניהול השיווק לידיים שלך

“כשהחלטתי שאני רוצה לנהל את השיווק בעצמי זכיתי למסע של הפחדות מצד בעלי האינטרסים השונים, ואני מודה שהם באמת הצליחו להפחיד אותי לרגע. אבל בעזרת הקורס הפנמתי שאם יש לך שיטת עבודה וליווי מובנה וברור לאורך הקורס, אז גם יש לך שקט נפשי ובטחון”

רונית  מחייכת ומוסיפה: “חלק מהפחד נוצר מזה שכל אחת מחברות הפרסום, רוצות לגרום לך, לחשוב שפרסום של פוסט קטן בפייסבוק או מודעה בגולל, הולכות לפתור לך את כל בעיות השיווק בביזנס”.

“אתה מוצא את עצמך מתנהל מול המון אנשים שכל אחד מהם מושך לכיוון שלו, ואף אחד לא רואה את התמונה הכוללת של העסק שלך. וזה בדיוק מה שאני מנסה ללמד. תסתכלו על התמונה הרחבה ותנהלו את השיווק באופן מדיד שמצדיק את התוצאות בשיווק שלכם.  תבנו מהלכים באמצעותם תוכלו “להכות” את  הרווחים להגדיל את ההכנסות ממכירות  לפי השיטה אותה אני מלמדת, מקסימום תצליחו ותיווכחו לדעת שזה יותר פשוט ממה שמצטייר ע”י חברות הפרסום  הגדולות”.

רונית,  מדוע אתה כל כך בטוחה שבעל עסק  קטן יכול להכות את הרווחים והמכירות?  

“חברות הפרסום מנהלות את תקציב הפרסום שהאינטרס שעומד לנגד עינה הוא הקופון שהיא גוזרת  לעצמה.  היא קודם כל תשאל מה התקציב שיש לך ורק אחרי זה תחליט באיזה מדיה לפעול ורק בסוף היא תכוון לקהל היעד.  יש סיכוי לא קטן שאני יורה לעצמי ברגל . אבל שיווק העסק הוא הלב שמזרים את הדם בעסק וככזה כבעלי עסק אנחנו חייבים לפקח עליו בשתי עיניים. יש לי חברים שעובדים שם ואני מכירה את זה מקרוב, לכן אני יכול לומר בפירוש: לבעלי עסק קטנים ובינוניים  שפועלים בשיטה שלי יש  להם יתרון עצום מול חברות הפרסום הגדולות”.

“בעל העסק  יכול להגיב לתוצאות  בתהליך השיווקי  בצורה מהירה בלי מגבלות שחלות על חברות הפרסום הגדולות, ובלי  להיות תלוי בכל המורכבות הזאת. אתה לומד סט  של שיטות  שיווקיים, בונה את השיווק של העסק שלך  בהתאם, כולל  אסטרטגיות תגובה לשינויים בתהליך השיווקי – ויוצר לעצמך פלטפורמה למצבים שהם לא חסרי הצדקה והיגיון”.

 

 

אז כל אחד יכול לעשות את זה?

רונית : “היופי של השיטה  הוא בפשטות שלה. אתה יכול להיות בעל עסק מתחיל או בעל עסק ותיק, זה עובד בעיקר כל עוד אתה מניח בצד את הפחדים ולא נותן לנם לנהל אותך, דבק בשיטות השיווק  הפשוטים להקמת תהליך שיווקי, ועובד על פי אסטרטגיה ברורה  מסודרת, אז כן בהחלט, כל אחד יכול.”

אוקיי, אז תוכלי לשתף אותנו בטיפ אחד  מעשי לשיווק?

רונית : “אורית שיווקה את הייעוץ הנומרולוגי  כדי להצליח ולגייס לקוח אחד  שיהיה  מוכן לשלם עבור הייעוץ שלה והשקיעה הרבה זמן ולא מעט כסף.

ואחרי כל המאמצים שהייתה משקיעה הייתה מוכרת ייעוץ בודד במקום סדרת טיפולים של ארבע פגישות . מה שדרש השקעה גדולה של משאבים לגיוס הרבה לקוחות חדשים בכל חודש    ששילמו במקרה  הטוב 250 ₪ לפגישה ובמקרה רע כ- 150 ₪ לפגישה .

בתרגום למספרים: פגישה אחת במחיר  ממוצע של 200 ₪ ללקוח  במקום מינימום  4 פגישות בסך של 800 ₪. פחות לקוחות יותר הכנסות ורווחים . זה כל הטריק.

מתוך הבנה שלקוח צריך כדי לפתור את הבעיה יותר מטיפול אחד בודד  כדי לפתור את הבעיה להצליח ליישם ולצאת לדרך חדשה.

המספרים מדברים בעד עצמם. כשאורית מציגה לנו את התוצאות של שיווק העסק שלה, אי אפשר שלא להתרשם מתוצאותיו. בעוד  בעלי עסקים עשו מחזור מכירות בחודש בממוצע של 1000 ₪ אורית עשתה מחזור מכירות 3200 ₪ פי ארבעה  מהממוצע  רק מלקוח אחד. וב-2017 כאשר מיצבה את עצמה כאוטוריטה ממוצע  גיוס הלקוחות החדשים  בחודש ירד בעוד מחזור המכירות זינק  להכנסה חודשית 32,000 פי עשרה  ויותר.

רונית, מה המסר העיקרי שלך למי שרוצה גם להתחיל לשווק  כמו אורית?

“תראה, בתי הקברות לעסקים מלאים בדוגמאות של תירוצים, סיבות או עיוורון-מציאות. כדי שהביזנס יוכל בכל זמן נתון להשיג לקוחות חדשים מהאינטרנט אתה חייב להבין שב-20 שנים האחרונות השיווק עבר “מתיחת פנים” המחייבת פעילות שיווקית אסטרטגית יצירתית, ממוקדת הניתנת לניתוח ולשינוי תוך מס’ דקות כך מצליחים להשיג תוצאות גדלות.  התוצאה, למכור את השירותים שלך במחירים גבוהים יותר לקבוע מעמד של מומחה  בתחום ולקבל הצעות לשיתופי פעולה מקולגות נחשבים בנישה שלך. השיווק לא הולך להעלם לשום מקום, להפך השיווק הוא “הלב המזרים את הדם”.  אנחנו יכולים לקרוא לשיווק הביזנס בהרבה שמות: אסטרטגיה, ניתוח, יעדים ומטרות. האמת היא, שיווק זה זה ת’כלס כמה כסף אנחנו מכניסים לכיס בכל חודש”.

במדריך שאורית  ועוד מאות בעלי עסקים   נחשפו אליו, אני לוקחת אותך צעד-צעד, להשגת לקוחות  חדשים משלמים בעסק. מעקרונות לפיהם אנטוני רובינס בוחר מהלכי שיווק , דרך תכנוני תשתית שיווקית ליצירת מהלכי שיווק שעובדים  עד לחשיפה למהלכים שהיו שמורים למנטורים  בלבד , ועד דרך השכפול של  הסיסטם ולקבל תוצאות תכלס בחשבון הבנק.

איך אפשר להגיע למדריך הזה?

“כרגע הוא עדיין פתוח לזמן מוגבל להורדה בחינם בקישור לחץ כאן”