הרכבת לירושלים תחל לפעול באיחור ניכר

בשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הבטיחות.

רכבת ישראל )צילום נתיבי ישראל)

שר התחבורה ישראל כ”ץ, אמנם אמר כי קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים יחל לפעול בחג הפסח הקרוב, אך מתברר שההפעלה תידחה בחצי שנה לפחות.

ברכבת אמרו כי העבודה על הקו נמשכת בתכליתיות ובנחישות, ובכלל זה השלמת הנחת המסילות, הקמת אמצעי החשמול והמוכנות לנסיעת רכבות.

“נסיעות המבחן בקטעי הקו המחושמלים כבר החלו, הסמכת הנהגים נמצאת בעיצומה וצוותי תחנת ירושלים-נבון משלימים את ההכנות לפתיחת התחנה”, אמרו ברכבת ישראל.

בשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הבטיחות.

קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים הפרויקט כלל כרייה של 5 מנהרות, באורך כולל של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך כולל של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ-100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה ביותר בישראל.

בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (על שם הנשיא לשעבר יצחק נבון), לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה. בעתיד תגדל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה, בשעות השיא.