“הפוך גוטה… הפוך” איך לקבל ולתת מגע מדויק לכל אדם ומה זה עושה לתקשורת שלנו?

ילדה בת שש, מטפסת על הברכיים של אבא, לחפש קצת נחמה. כי כולם כבר התעצבנו עליה היום. ואבא שחזר מהמטע אחרי יום ארוך ומתיש רק מבקש לנוח ואין לו סבלנות... אבל היא לא מוותרת, מחפשת תשומת לב ונחמה ולאף אחד אין סבלנות אליה. ואז נצרבה בה לעד הסטירה! היחידה שקיבלה אי פעם מאבא. יש שם מבחינתה בגידה איומה. מאותו הרגע נגמרו החיבוקים, ומגע שהיה חלק מסדר היום נמנע ממנה כשהדרך היחידה לקבלו הייתה באמצעות אלימות...

נעמי גולדברג
נעמי גולדברג ( ממאגר אישי)

“בחיים לא חשבתי שחיי ינותבו אל ריפוי והוראת אומנות המגע ושבמסלול זה אמצא את ייעודי ואת מפעל חיי, ואם מישהו היה אומר לי לפני 30 שנה שיום אחד אצור שיטה טיפולית פורצת דרך, הייתי פורצת בצחוק מתגלגל אבל זה מה שקרה!”

כך אומרת נעמי גולדברג, איתה נפגשתי לשיחה על כוס תה צמחים בביתה

היא סיפרה לי על חוסר עצום במגע בתקופת הילדות, שהביא להתפרצויות כעס ומחלת סרטן בגיל צעיר. התחלה לא פשוטה.

מגע, לדבריה, הינו צורך אנושי בסיסי. אנו לומדים את כל מערכות הגוף באמצעות מגע ותנועה, כבר ברחם בו אנו שוהים בתוך תווך מימי ונלחצים עם קירות הרחם. כשתינוק יוצא לעולם, הוא חייב את המגע להתפתחותו, ואין בכך כל חידוש,

אולם עם השנים, בחברה הטכנולוגית שלנו, מגע הולך ונהיה נדיר ושמור בדרך כלל לבני זוג או לילדים. וכל אדם זקוק למגע כמו שאומר נתן זך:

“כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים למגע, לרכוש חום לא בכסף ולא מתוך הרגל, כמו שמש שזורחת, כמו צל אשר עובר, בואי ואראה לך מקום שבו עוד אפשר לנשום…”

נעמי אוהבת לספר סיפורים

היא סיפרה לי על אחד הרגעים המכוננים בדרך שלה : היה זה לאחר כשנתיים וחצי של לימודים, בו נפתח בפניה עולם ומלואו, והיא ביקשה להקיף את כל מחוזות הרפואה ההוליסטית, וכבר נרשמה ללימודים נוספים. אבל המפנה היה כשחברה, מורה לטאי צ’י שאלה אותה אם היא כבר יודעת זן שיאצו כמו שצריך? והתשובה שלה לעצמה הייתה שלא… והמסקנה שנבעה מהתשובה הפנימית הייתה שעד שלא תדע זן שיאצו לעומק, אין מה ללמוד דברים נוספים… והחלטה זו שינתה את הכל, וכל היצירה שלה לא הייתה מתאפשרת אחרת.

וטיפול עומק נעמי ביקשה מהרגע שהיא זוכרת את עצמה…

היא סיפרה לי סיפור שנגע בי אישית וריגש אותי, יום אחד בגיל 40, ישבה עם בת כיתתה, ברגע של העלאת זיכרונות. חברתה סיפרה לה שהיא למדה ממנה שיעור עצום לחיים בכיתה ג’ במקלחת המשותפת…???

מה היה שם? –ביקשתי את הבובה שלך, שם במקלחת, כששתינו מתחת לטוש, בעודי מאיימת שאם לא תתני לי אותה, לא נהיה יותר חברות! ואת הסתכלת עלי, במבט משתאה ובשקט שאלת אותי מה הקשר בין צעצוע וחברות?

והאמת והעומק הללו מאפיינים אותה גם כיום, שלא לדבר על איזה ידיים שחוויתי.

תמונות מכיתות הלימוד
תמונות מכיתות הלימוד (ממאגר אישי)

ספרי לי קצת על הדרך שלך.

הבנת כבר שחוסר מגע ניתב את חיי. גם למחלת הסרטן הרגשית הייתה נוכחות חזקה שהעירה אותי בגיל 21 למצבי האמיתי. ונמשכתי תמיד לרפואה משלימה.

כשעברתי את הסדנה הראשונה שלי בזן שיאצו, בה התבקשתי לנוח על גבו של אדם אחר, ידעתי שהגעתי הביתה! את זה רוצה לעשות בחיי. ידיעה כה חזקה שגרמה לי לעזוב קיבוץ עם 5000 ₪ ביד וללכת ללא נודע…

במהלך השנים, בעיקר כשהתחלתי ללמד, התחלתי ל’שבור’ את החוקים שלמדתי. לגלות חוקיות חדשה. בהתחלה חשבתי שהשמיים יפלו עלי, כי יצאתי מהמסורת, אך זה לא קרה… ולהפך, ראיתי פתיחות ותוצאות טובות יותר אצל תלמידי.

אני זוכרת במיוחד סדנה עם ניג’ל דואוס, המורה שלי לזן שיאצו בה הייתי אסיסטנטית. אחת התלמידות באה אלי כדי שאעזור לה לתקן את ההערות של ניג’ל. הרגשתי את המגע שלה וביקשתי שתניע את תשומת הלב מהבטן, ללב. וברגע אחד הכל נפתח והיה מושלם!

בהמשך, ניג’ל ביקש ממנה וממטפלת נוספת לעבוד יחדיו על אחת הבנות, ואנו צפינו. כולנו ראינו גוף אחד עם 4 ידיים שעובד בהרמוניה. זו הייתה גם החוויה של המטופלת.

ניג’ל שאל אותה, איך תיקנת כל כך מהר את מה שאמרתי לך?

והיא ענתה – הלכתי לנעמי! והוא – נעמי מה עשית? ואני – רק שיניתי את תשומת ליבה מהבטן ללב! הוא הרים גבה והבטיח לבוא וללמוד איתי יום אחד!

ספרי לי על השיטה החדשה שפיתחת

הפיתוח שלי נשען קודם כל על זן-שיאצו בו צעדתי למעלה מ 30 שנה. בדרך, זיקקתי את האיכויות אותן יש לתרגל כדי להביא מגע מרפא לכל אדם ל 4 איכויות: חיבור לאדמה (לישבן ולא לראש), לחץ שווה (משפיע על כל הגוף ברמת התת מודע), תנועה ספירלית (מאפשרת כניסה עמוקה לעל מודע ולזמנים של מצבים בעבר) והתמקדות (עבודה בתוך גופי על המקום המקביל של המטופל)

אולם במהלך השנים חוויתי מספר חוויות תודעתיות שחשפו אותי למארג בתוכו אנו חיים. כעין רשת חוטים צבעוניים המחברת הכל להכל. בני אדם, בעלי חיים, צמחים, סלעים ופלנטה. חוויתי זאת בגופי. אין מילים לחוויה כזו, אך בשלב מסוים, בעקבות החוויה השנייה, התחלתי ‘לקטוף’ תובנות מתוך המארג. תובנות גאומטריות וצבעוניות, ופתאום נוצרו הבנות מרחיקות לכת לגבי עולם המרידיאניים, היחסים ביניהם וכיצד תבניות גאומטריות משפיעות על תפקודן.

וכך נוצר מתוך זן שיאצו, Iro Shiatsu –   ששם דגש על החיבור לצבעים וצורות גאומטריות במהלך הטיפול.

מערכת המרידיאנים
מערכת המרידיאנים (ממאגר אישי)

נשמע לי שאת מייצרת חיבור בין רוח וחומר. נכון? האם את יכולה לעזור למי שמתעניין בחיבור הזה?

הכי כף לי לעזור באמצעות מפגש אנושי. אני יכולה לתת טיפולים קצרים וממוקדים שמעלים ביציבות את רמת האנרגיה בגוף, ובכך מאפשרים לגוף לרפא את עצמו. ואני יכולה להציע פלטפורמות שונות ללימוד. החל מסדנה חווייתית ועד הכשרת מטפלים בשיטה.

מי בא אליך לטיפולים?

אנשים עם בעיות גב ומפרקים, עצירויות, פוריות, סרטן בתהליכי טיפול כימותרפיים ומחפשי דרך.

בעיקר חשוב לי ללמד את החיבור בין רוח וחומר. בין מגע ותודעה. להעניק למי שרוצה את מתנת הידיים המרפאות בתהליך קצר יחסית, ולשלב במגע את הצבעים ותבניות האור. השילוב הוא מדהים, רך, עדין ותומך. ללא כאב! הפוך גוטה… הפוך.

ואיך אפשר ללמוד איתך?

מאז שיצאתי לדרך שלי של Iro Shiatsu אני מלמדת בפעימות. כל פרק הוא בפני עצמו ונמשך 12 מפגשים. כך יכולים להצטרף אלי יותר ויותר מטפלים שמבקשים כלים עמוקים לקליניקה. תוכלו להצטרף אלי מכאן.

משהו לסיום נעמי?

כן, קודם כל, תודה על השיחה הזו. אשמח לתת למי שיבחר גישה למדריך חינמי למתיחות מרידיאניים, בהם אנו מיטיבים עם הגוף ומשתמשים באחת מהתבניות וחווים את השפעתה על הבריאות והגמישות.הגישה מכאן.

זו גם דרך מצוינת להצטרף אל רשימת הדיוור שלי ולהיות מעודכנים בסדנאות, מסעות בארץ ובעולם ופתיחת מועדי הקורסים.

האם יש מחקרים מדעיים שתומכים בדרך זו

קודם כל ישנם אלפי שנים של ניסיון בדיקור ובלחיצות על פני הגוף. בתי חולים ברחבי העולם משתמשים בדיקור ובשיאצו כדי להרגיע חולים, למנוע ניתוחים, לזרז החלמה ואפילו כהרדמה מקומית.

מחקרים נעשו על התועלות של שיאצו בזמן ההיריון והלידה. שיאצו מקטין את עוצמת הכאב בצירים, מזרז פתיחה ומאפשר לידה טבעית.

עקרונות אלו נמצאו מועילים מאד בטיפול באוטיסטים, כשהוכח כי לחץ כבד על פני שטח גוף רחב (לחץ שווה) מרגיע ומשקיט.

סרטון וידיאו


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ו\או להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.