המומחים ממליצים: כך תתחילו פרסום בפייסבוק

אתר דה רוטשילד שוחח עם מומחים בתחום הרשת החברתית המובילה ואסף עבורכם שורה של עצות שיסייעו להקפיץ כל עסק קדימה, וכמובן גם המלצות ממה להימנע.

תרצו להגיע לכמה שיותר אנשים בפייסבוק (צילום: פיקסביי)

פייסבוק היא רשת ענק. הרשת החברתית הגדולה בעולם, מחזיקה ביותר מ-1.23 מיליארד משתמשים פעילים – יותר מ-62% מהם נכנסים לחשבונותיהם על בסיס יומיומי.

עם בסיס משתמשים ענק כזה – להתעלם מפייסבוק זו לא ממש אפשרות עבור רוב המשווקים. אתה יכול להסתייע בשיווק בשוק שלך באמצעות פייסבוק כמעט בכל יום. השאלה המרכזית היא – איך תוכל להתמקד על המשתמשים המתאימים לך – ולעשות את השיווק בצורה הנכונה.

החדשות הטובות הן כי פלטפורמת הפרסום בפייסבוק – מאפשרת לכם להתמקד ולציין את סוג האנשים שאתה מחפש. אתם יכולים למקד את החיפוש לפי מיקום, מיקוד דמוגרפי ואינטרסים.

בכתבה הזו ננסה, אחרי בדיקה משלנו, להתוות את הבסיס הנכון לשימוש בפייסבוק לפרסום כדי להגדיל את היתרון שלכם בשוק המתאים לכם.

מי בכלל נמצא בפייסבוק?

פייסבוק אולי החלה בתור רשת חברתית עבור סטודנטים, אבל היום היא כבר הפכה לנחלת הכלל. כמעט כל מי שיש לו חיבור לאינטרנט רוצה שיהיה לו חשבון ברשת – כי ‘מי שלא שם לא קיים’. דרישת הגיל המינימלית היא 13 – וניתן להאמין שהחל מגיל זה מצויים אנשים ברשת – ובכל הגילאים באופן כללי.

הרשת החברתית אינה משחררת שום נתונים פומביים על קבוצות הגיל הפופולאריות בה, אבל סקר של מכון הסקרים הידוע Pew העלה שהרשתות החברתיות פופולריות ביותר בקרב קבוצת הגיל של בני 18 עד 29. עם התקדמות הגיל, פחות ופחות משתמשים בפייסבוק – וקשישים כמובן, הם המגזר הכי פחות מצוי שם.

אבל, לא משנה באיזה קבוצת גיל תהיו ממוקדים – הפלטפורמה של פייסבוק תמצא לכם מספיק משתמשים שתוכלו לשווק להם את הסחורה או השירות שתרצו.

איך משווקים בפייסבוק?

לפייסבוק יש שלושה כלי פרסום – עמודים, מודעות וקבוצות – שכל אחד יכול להשתמש בהם. לכל אפשרות כזו יש מטרה משלה – ובשילוב נכון הכלים הללו יכול לתת לכם טווח רחב מאוד של לקוחות פוטנציאליים אליהם תרצו להגיע. נעבור אותם לעומק:

  • עמודים – דפי פייסבוק ופרופילים – המיועדים לעסקים, ארגונים, ואישי ציבור. משתמשים יכול לתת “לייק” לדף, כלומר הם מקבלים עדכונים אוטומטיים מהדף הזה כשהם פותחים את חשבון הפייסבוק שלהם. בעוד פרופילים דורשים מערכת יחסים הדדיים בין חברים, דפים יכולים למצוא חן בעיני מישהו – ללא דרישה של יוצר הדף לקבל מעריץ. גם לא קיימת הגבלה על מספר חברים או אוהדים שדפים כאלה יכולים לקבל – בניגוד פרופילים, אשר מוגבלים לעד 5,000 חברים.

יתרונות: דפים חופשיים קלים להגדרה.

חסרונות: זמן רב לוקח לבנות לבסס דף “מעריצים” שכזה.

  • מודעות – פייסבוק מציעה פלטפורמת פרסום ממוקדת מצויינת. אתה יכול ליצור מודעות ממוקדות על אזורים גיאוגרפיים מסוימים, גילאים, רמות השכלה, ואפילו סוגים של מכשירים המשמשים לגלישה. פייסבוק גם מאפשרת למשתמשים מודעות קרובות לתחומי עניין שלהם.

יתרונות: מודעות ממוקדות ועוצמתיות.

חסרונות: המודעות יכולות להיות יקרות מאוד – בהתאם למטרה שהצבתם.

  • קבוצות – קבוצות פייסבוק דוגמת פורומי דיון, אבל עם תכונות נוספות של דף שיש בו קיר – כמו בחשבון פרטי. ניתן ליצור קבוצות הקשורות למוצרים או לשירותים שאתם מעניקים כדי למצוא את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

יתרונות: קבוצות חופשיות שיש בהן רמות גבוהות של מעורבות מצד גולשים.

חסרונות: ניהול קבוצות יכול לגזול מכם זמן רב מאוד.

חשוב לדעת מה לעשות נכון וממה להימנע. הלייקים יכולים לכוון אותך לשם (צילום: פיקסביי)
חשוב לדעת מה לעשות נכון וממה להימנע. הלייקים יכולים לכוון אותך לשם (צילום: פיקסביי)

איך לשווק בעזרת דפי פייסבוק

דפי פייסבוק הם הדרך הפשוטה והקלה ביותר להתחיל בשיווק ברשת הזו. הם חושיים מאוד, קלים להגדרה בצורתם הבסיסית וגמישים מאוד.

למרבה הצער, חברות רבות בחרו שלא להשתמש בהם ולנצל את מלוא הפוטנציאל של הכלי הנהדר הזה – או אפילו גרוע מכך, להשתמש בהם בצורה לא נכונה. זה הזמן לנסות ולהבין כיצד נימנע מטעויות וניצור דף שיווקי שיעבוד עבורנו.

  • תמונת הפרופיל – חייבת להיות הלוגו של העסק שלך. פשוט כמו שזה נשמע. התמונה הרחבה הנוספת חשובה לא פחות. יש מי שבוחרים לשים בה תמונות של עובדים – בעוד אחרים ממש שמים את המוצרים שהם מתכוונים למכור או שירות שניתן להביע בתמונה. בכל מקרה חשוב שהתמונה תמשוך את עינם של הגולשים והמבקרים שלך להיכנס פנימה. אפשר אגב, להוסיף גם פרטי יצירת קשר על התמונה הזו.
  • אודות – הסעיף “אודות” נמצא תמיד בהבלטה ממש מתחת ללוגו של החברה שלך – אם פעלת על פי השלב הראשון, זו ההזדמנות שלך לספר לכל מי שכבר הגיע לדף שלך – מה העסק שלך עושה. הפקידו לשים כאן מידע חשוב, שמדגיש ומבדיל אתכם מעסקים אחרים בתחומכם וכן פרטים נוספים שימשכו את הקורא להישאר ולהתעניין. אפשר כמובן, להעתיק את הטקסט מתוך דף “אודות” של האתר או הבלוג שלך, אבל אם אתה רוצה להגדיל את החשיפה שלך עדיף תמיד לרשום טקסט ייחודי. בכל מקרה, חשוב מאוד שמה שאתם כותבים יהיה בגובה העיניים – ולא כמה שורות רשמיות, שמשוות לעסק שלכם קרירות וחוסר ידידותיות.
  • פרסמו מידע שימושי על גבי הקיר שלכם – זיכרו שמה שאתם מפרסמים מעתה על הקיר שלכם – יופיע אצל כל מי שעשה לייק לעמוד שלכם. לכן, ודאו שכל פרסום הוא שימושי עבור הקהל שלכם. פרסום עדכונים דומים על אותו דבר ירחיק מכם את הקהל. אל תפרסמו יותר מדי – שימרו על מינון נכון, כדי שלא יתחילו “לא לספור אתכם”. ניתן לפרסם לדוגמא קישורים למאמרים הנוגעים לעסק שלכם, לפוסטים בבלוגים שאתם מפעילים, קופונים ללקוחות, הכרזות על מוצרים חדשים, קישורים לכלים שימושיים שהעוקבים שלכם יתעניינו בהם ועוד.
  • קיימו אינטרקציה עם אוהדי הדף שלכם – דרך לעורר נאמנות לדף שלכם היא לאפשר מעורבות משמעותית של הגולשים. כך לדוגמא ניתן לשאול שאלות על המוצר, על רעיון חדש שעלה בחברה, לתת פרסים על תגובות ועוד.
  • זהירות, דואר זבל – בדיוק כמו שהפרסום על קיר הדף שלכם יכול לקדם אתכם הוא יכול גם לקחת אתכם לאחור. לפני כל עדכון שאתם שולחים שאלו את עצמכם האם יש ערך מוסף לפוסט שאתם עומדים להעלות. אם אתם לא מוצאים ערך כזה – אל תפרסמו את הפוסט.
  • השתמשו בסטטיסטיקה – פייסבוק מציאה כמה כלי ניתוח. שימו לב אל מה שמתרחש בהם. אם תראו לדוגמא גל גדול של אוהדים באים (או בורחים) – הסתכלו היטב בפרסום האחרו שלכם ונסו להבין את המגמה. אם הבנתם שמדובר בפרסום שמביא לקוחות –פרסמו עוד פוסטים מן הסוג הזה. אם גיליתם שאנשים בורחים מהדף שלכם בגלל פוסט מסויים, ניסו להבין את הסיבה לכך ולא לפרסם יותר דברים בנוסח הזה.

פרסום ממוקד

לפייסבוק יש כלים נהדרים כדי למקד את הפרסום. הם אוספים המון מידע דמוגרפי על המשתמשים – וכך אפשר לפלח את קהל היעד שלך, ולעקוב אחרי ההתקדמות בכל נושא ועניין. אפשר להפעיל מודעות בתשלום על בסיס ההופעה שלהן, או בתשלום פר קליק.

הרשת גם יודעת להראות לך הצעות למודעות דומות לזו שאתה מפרסם וניתן גם להגדיר את גבולות הגיזרה באופן ברור, כך שלא תוציא לעולם יותר כסף ממה שתכננת.

סוגי מודעות

קיימים מספר סוגים של מודעות מביניהן תוכלו לבחור את זו שתשרת הכי טוב את המטרה שלכם. ניתן ליצור מודעה שתפנה את הגולשים לדף הפייסבוק שלכם או לאתר אחר שאינו בתוככי הרשת. אפשר גם לערב שימוש באפליקציות בתוך המודעה.

הרשת גם מאפשרת לאנשים להסתיר את המודעה, אבל הם נדרשים לציין מדוע הם אינם אוהבים אותה. גם הנתון הזה יכול מאוד לסייע לכם להבין מה לא בסדר במודעה שלכם – ולתקן את הדרוש תיקון.

ניתן למקד את המודעות לפרופיל מסויים מאוד של משתמשים – כפי שכבר הזכרנו כאן. ניתן לפי מיקום, מצב משפחתי, גיל, מקום עבודה, חינוך ועוד. אפשר אפילו למקד את המודעה לאנשים שעברו במקום מסויים באחרונה, או לקבוצה בעלת תחום עניין משותף.

היתרון הגדול הנוסף במיקוד המודעות הוא שניתן לייצר מודעות שונות עבור קבוצות דמוגרפיות שונות – וכך לקבל תוצאות טובות יותר.

כך לדוגמא, אם פנית לאוהדי כדורסל – אתה יכול ליצור מודעה שממוקדת לאוהדי קבוצות מסויימת – ואז הן יופיעו רק אצל משתמשים שרשמו שהם אוהדים את אותה קבוצה מסויימת.

דוגמא אחרת היא חיבה לספר מסויים. ניתן להזכיר את הספר עצמו במודעה – וכך למשוך את תשומת ליבם של אותם אנשים. אפשרות אחרת היא ליצור מודעות שונות לספרים שונים ואז למקד את קהל הלקוחות בהתאם.

איך תתחבבו על קהל היעד שאתם מבקשים להגיע אליו (צילום: פיקסביי)
איך תתחבבו על קהל היעד שאתם מבקשים להגיע אליו (צילום: פיקסביי)

העוצמה בידיך

אם נסכם פייסבוק הוא לא רק כלי עוצמתי – אלא גם גמיש מאוד. זה לא משנה איזה סוג של חברה את מנהל, תקבל מהרשת החברתית אפשרויות שיוווק מגוונות מספיק – כדי שתוכלו להתאים את מאמציכם לחברה שלכם, לתקציב שלכם ולמסר הייחודי שאתם מבקשים להעביר.

זה יכול לקחת זמן מה עד שתכירו את כל התכונות של הכלי הזה – אבל כל דקת לימוד תהיה שווה אחר כך כסף – והרבה.

פייסבוק הוא כלי שרק הלך וגדל בקצב מהיר מאוד בכל יום – והוא הופך להיות כלי חובה לכל משווק באשר הוא.

חשוב גם להכות בברזל בעוד חם. לא כל החברות בכל תחום מבינות את החשיבות שבשיווק פייסבוקי. היכנסו לשוק הזה עכשיו כדי להקדים אותם. מן הסתם ככל שהתחרות בין העסקים תתגבר, מחירי הפרסום שגובה הרשת יעלו משמעותית.

אז אם פייסבוק עדיין לא תוספת נתח כזה או אחר מקמפיין השיווק שלכם – זה הזמן להתחיל. לא חייבים לקפוץ ישר למים העמוקים. התחילו בקמפיין או שניים כדי לבחון את הפעילות והתגובות. כמו כל דבר, לימוד, ניסוי ותעייה, יביאו אתכם לבסוף אל התוצאות המיוחלות.