דה רוטשילד ממליץ: כך תעשו נכון שיווק במיילים

הרבה שיטות מסתובבות ברשת לגבי שימוש נכון בדוא"ל לשם שיווק. אבל האם יש נוסחה מוכחת לשיווק במיילים? יצאנו לבדוק.

שיווק נכון באינטרנט כולל מספר אלמנטים – אחד החשובים שבהם הוא השימוש בדואר האלקטרוני. בטוח נתקלתם בהמון הודעות מהסוג הזה, מוצלחות יותר או פחות.

דעו לכם, שבצד השני של ההודעות הללו, יש אנשים שקמים בבוקר, שולחים אותן במהלך היום וממתינים לראות כיצד הן יגדילו את המכירות שלהם, מבלי שנזקקו לקום מהכסא.

האנשים הללו שולחים מיילים רבים, כמעט בכל יום, על פי משנה סדורה ומפעילים את מערת המכירות של על טייס אוטומטי.

מומחים בתחום המעניקים מעת לעת עצות, אומרים כי לא צריך רשימת דיוור עצומה או תוכנות מיוחדות כדי לראות תוצאות טובות במיוחד כתוצאה משיווק דרך הדואר האלקטרוני, אלא צריך בעיקר תוכנית פעולה סדירה – לפיה תפעלו וממנה לא תזוזו – כדי להגיע להצלחה שלכם.

הרבה שיטות מסתובבות ברשת לגבי שימוש נכון בדוא”ל לשם שיווק. אבל האם יש נוסחה מוכחת לשיווק במיילים? יצאנו לבדוק.

מטרה לכל הודעה

כדי להצליח אתם רוצים שלכל הודעה שתשלחו תהיה מטרה אחת מתוך חמש מטרות מוגדרות: להבין וללמוד מי אתם, ללמוד את הנמענים שלכם ומה הם מחפשים, לגרום לנמענים לקנות, לגרום להם לקנות יותר ולגרום להם להגדלת מעורבות.

הסבירות היא שמרבית האנשים שאתם מתמודדים איתם בשוק – אינם משתמשים בחמש המטרות הללו – ואינם פועלים לפי תוכנית סדורה.

ברגע שאתם מבינים את שלבי השיוווק דרך הדוא”ל, תוכלו להתחיל להתנסות ומהר מאוד תיצרו סדרת הודעות ראשונה. אם תפעלו על פי התוכנית שלכם, יש גם סבירות שזרם ההכנסות יתחיל להגיע בעקבות ההודעות.

בואו ננסה להפוך את חמש המטרות לכלים שיובילו אתכם קדימה.

מהיכרות למכירה

הגעתם לשלב הראשון. יש לך מצטרף חדש לרשימת הדיוור שלך. כעת אתה צריך להסביר לו עליך – על הארגון שלך. להטמיע בתוכו את השייכות.

אתה צריך להסביר בו בבירור ובמלים מושכות כמה שיותר מי אתה, מה מטרתך, מדוע אתה שונה מאחרים, למה יש לצפות ממך, באיזו תדירות תתכתב עם הנמענים – ומה בעצם הם צריכים לעשות כדי להמשיך איתך את הקשר.

אומרים שרושם ראשוני משאיר משהו שלא נמחה לעולם. וזה בדיוק צריך להיות עיקר ההודעה שלך. להעביר לנמען את המסר שהוא זקוק לך, שהוא חייב להמשיך ולקבל ממך מיילים, שתיתן לו את הערך המוסף שיעש שינוי בחייו.

מטרת ההודעה השנייה שתוציא היא להגדיל את הסיכוי להמיר נמנענים של רשימת התפוצה ולהפוך אותם ללקוחות. אם תדמו את העניין לעולם הדייטים, מדובר בסוג של הצעת נישואין – שאחריה, אמנם תוכלו לשנות, אבל היא יכולה לשדרג את יחסיכם עם כל נמען.

לדוגמא, תוכלו להציע לנמענים להגדיל את הרווחים שלהם, בעזרת סדרת סרטונים שבה תגלו סודות מהתחום. בהודעה תצרפו את הקישור לסרטון הראשון – ותכינו עוד מספר סרטונים להמשך. ברגע שהנמענים שלך נרשמים, אתה מגדיל את הסיכוי שיהפכו ללקוחות.

בהודעה השלישית אתה כבר רוצה לתרגם את החיבור לכסף. כאן אתה תזכיר את סדרת הסרטונים החינמית שהצעת במייל הקודם – אבל לצידה כבר תרמוז שיש לך מוצר משלך – שיכול לתת לקורא משהו שאין ברשותו כרגע – ממשהו מוחשי ועד יכולת מסויימת.

אפשר להגדיר זאת כהודעת פילוח – אתה רוצה לגלות מי מהנמענים החליט כבר שהוא רוצה את המוצר, ומי נותר במעמד של מתעניין. גם את הקשר עם המתעניינים חשוב להמשיך, כי אולי מייל אחר יניע אותם לפעילות ויהפוך אותם ללקוחות.

אחרי שהבנת מי רוצה באמת כבר כעת לקנות את המוצר שלך – סביר להניח שתוכל לשלוח מייל ממוקד יותר לאותם אלו שסומנו כפוטנציאליים ולהמיר את המתעניינים ללקוחות בפועל.

אם מוצר נרכש ממך, אתה כבר תשלח מיילים קצת שונים למי שרכש ותעביר אותו לרשימה אחרת. שם תציע עוד קצת תוספות חינמיות ובאחת ההודעות תציע לשדרג את מה שכבר נקנה ממך – במיוחד אם מדובר ביכולת או בטכניקה מסויימת.

כך תהפכו את המיילים למכונת השיווק שלכם צילום: פיקסביי

להמשיך לתחזק תמיד

אם רשימת התפוצה שלך גדולה אתה רוצה להמשיך ולתחזק אותה כמובן. גם זה דורש עבודה. אתה הרי לא רוצה שאחרי מוצר אחד שמכרת – אותו לקוח יעזוב את רשימת התפוצה שלך. אתה מעוניין שהיא תישאר כמה שיותר גדולה – ולשמור על עניין בקרב כל המכותבים.

צור עניין בקרב חברי הרשימה. הצע להם הצעות – הכן להם עוד מדריכים, תן להם את התחושה שהם מקבלים ממך עוד ועוד.

שמור על הקשר על אש קטנה עד להשקה או למוצר הבא שלך. ככל שתיצור יותר עניין כך הסיכוי שתהפוך להיות חלק מתיבת ה-SPAM הולך ופוחת.

את שמירת הקשר תעשה באמצעות מיילים שבהם תשתמש במילות מפתח שלעתים יביעו סלידה או תמיהה על מהלכים שלך. בתוכם כבר תמשוך את הקוראים לקרוא – ושם הסיפור כמובן ייהפך להיות משהו חיובי מאוד שקשור אליך.

הדרך הנכונה – בהדרגה

עכשיו אתם צריכים לקבל ראשית החלטה. להציב יעד ולהבין שמדובר בהצלחה הדרגתית – שצריך לבנות אותה ולתרגל אותה בסבלנות אין קץ.

אחרי שתקבעו לעצכמם את תוכנית הפעולה – ותייצרו הודעות מכל הסוגים הרלוונטיים תתמקצעו אט אט ותדעו איזה קמפיין עדיף לכם להוציא החוצה כשאתם מעוניינים לשווק מוצר כזה או אחר – ואיזו שיטה הכי מתאימה ועובדת עבורכם.

כעת יעמדו בפניכם ההחלטות – כיצד ליצור את ההודעה הראשונית, שיוצרת את ההיכרות איתכם – ועד כמה להשקיע ולשנות אותה מדי פעם – במקום לייצר את ההודעה הבאה לרשימה שלכם, שממתינה בשקיקה למייל הבא מכם.

עוד דילמה היא כמה לפנות לנמענים וכמה לפנות ללקוחות שכבר רכשו. לעתים תחליטו לחדש מכירה של מוצר ישן, למרות שאתם יודעים שחלק מהרשימה שלכם כבר נתקבל בו בעבר – משום שהבנתם שזה זמן נכון לשווק אותו.

חשוב מאוד ליצור גם הודעות פילוח כדי להבין היכן אתם נמצאים על הסקאלה. מה ייתן לכם להתקדם יותר ומה יאפשר לכם למגנט את הנמענים ולהגדיל את מספר ההמרות.

מן הסתם תרצו גם שלקוחות שכבר קנו, יהפכו לממליצים וללקוחות חוזרים ועל כן תרצו לשמר אותם בדרכים שונות. גם לכך נועדו אותן הודעות שתיצרו במיוחד עבורם.

ניהול הרשימה תהיה עבורכם משימה, לעתים יומיומית. אבל ברגע שתבינו את העיקרון, ותראו את ההצלחה – הכל יהיה הרבה יותר וגם המשימה תהיה הרבה פחות יומיומית – אבל מכניסה הרבה יותר.