איך תכנית חדשה ‘להיות בשיאך – הנוסחה לסילוק מתחים ועייפות’ הופכת נשים שיש להן בעיית עייפות תמידית, שעוד לפני שהן פוקחות את העיניים בבוקר כבר חסרה להן אנרגיה, לנשים מאוזנות אנרגטית שנהנות מחיים שיש בהם הרבה פחות סטרס, והרבה יותר הנאה ורוגע

נעמי רביב, שבמשך שנים סבלה ממצב של עייפות כרונית מצאה את הדרך איך לשבור החוצה ממלכודת השחיקה, ואיך להתחיל להתנהל אחרת – בהנאה ובתחושת מסוגלות, תוך צמצום רמות הלחץ והסטרס למינימום. ועכשיו היא רוצה לחשוף אתכן לתוכנית שיצרה על בסיס ההתנסות האישית שלה, ולהיות מסופקת מכך שבזכותה נשים נוספות שסובלות גם הן מהשילוב הנצחי של מתח ועייפות מצליחות להתאזן ולרפא את עצמן בדרכים טבעיות וללא שימוש בתרופות האם כל מי שיש לה עייפות יתר ושהיא בריאה בדרך כלל יכולה להפסיק לסבול מהתופעה ללא טיפול תרופתי? נעמי טוענת שהתשובה היא "כן"

נעמי רביב – מדיטציה להשקטת הגוף והתודעה
נעמי רביב – מדיטציה להשקטת הגוף והתודעה. (ממאגר פרטי)

זה מפחיד איך שלפעמים אנחנו מגלות באיחור רב שיכולנו להיות פחות עייפות, ופחות טרודות, ופחות מותשות במשך כל השנים האלה… ושהסבל שחווינו יכול היה להצטמצם משמעותית אילו רק ידענו איך להתנהל אחרת…

שילוב של מתח ולחץ ביחד עם תחושת שחיקה ואובדן כוחות הוא שילוב מזיק שיש לו השלכות שליליות. כשהשילוב הזה נמשך לאורך זמן, הוא פוגע בנו ומחליש אותנו, גורם לנו לכאבים פיזיים ורגשיים, מקשה עלינו להתרכז ולתפקד, משפיע לרעה על ה’מיינדסט’ שלנו ומקשה עלינו להנות מהחיים. התוכנית ‘להיות בשיאך – הנוסחה לסילוק מתחים ועייפות’  אולי אינה מוכרת לרופא/ת המשפחה שלך, אך היא עשתה פלאים בחייה של נעמי ובחיי נשים נוספות… נשים אוהבות את התוכנית מפני שהיא פשוטה ליישום, משתלבת יפה בשגרת החיים שלהן, ומביאה לתוצאות אמיתיות.

נעמי –  מה היא בעצם עייפות יתר?

“המושג ‘עייפות יתר’ או ‘עייפות כרונית’ מתייחס למצב של חוסר איזון מתמשך בגוף ומחסור קבוע באנרגיות, ולא לעייפות הרגילה והטבעית שאנחנו מרגישות כשבא לנו לישון. העייפות הכרונית היא תוצאה של שיבוש שנוצר במנגנון שימור וחידוש האנרגיות הטבעי של הגוף. ואז גם אם נישן שנת לילה מלאה, עדיין נמשיך להרגיש עייפות כשאנחנו מתעוררות בבוקר ולאורך היום כי משהו במנגנון האנרגטי שלנו ‘התקלקל'”.

מהם הגורמים לעייפות יתר?

“עייפות יתר או עייפות כרונית יכולה להיגרם ממצבים שונים: במקרים רבים העייפות היא סימפטום למחלה או למצב בריאותי מסויים (כמו סכרת, בעיות לב, אנמיה, דלקות פרקים, בעיות בבלוטת התריס, חוסר איזון הורמונלי, מצב נפשי ועוד). במקרים אחרים, בהם אין רקע של מחלה ואין בעייה בריאותית ספציפית, העייפות יכולה להיות תוצאה של אורח החיים שלנו. אורח חיים שאינו מתחשב בצרכים הפיזיים והרגשיים שלנו משפיע לרעה על רמות האנרגיה שלנו . סיבה מרכזית נוספת לתופעת העייפות כרונית היא נוכחות של לחץ ומתח בכמויות גדולות: עניינים רגשיים לא פתורים, חוויות טראומתיות או משברים אישיים והסטרס הנלווה אליהם, גורמים להפרה של האיזון האנרגטי העדין שלנו. חשוב להבין שכמו שיש עייפות בריאה שמאותתת לנו כשהגוף שלנו זקוק לשינה, ועייפות שאינה בריאה שמעידה על בעייה כלשהי, כך גם לגבי מתח וסטרס: יש מתח שהוא חלק ממנגנון חיובי וטבעי שתפקידו לעורר אותנו לפעולה או להגן עלינו במצבי סכנה, ויש מתח שעובר במינון שלו את הסף הבריא, מערער את האיזון האנרגטי שלנו והופך למזיק ובעל השפעות שליליות”

ההשפעות של מתח וסטרס
ההשפעות של מתח וסטרס (מקור: JournyToRecovery.com)

איך גילית את הנוסחה לטיפול בעייפות יתר?

“אחרי תקופה ארוכה מאד בה סבלתי מעייפות קשה ומתמשכת, עם פגיעה אמיתית וכואבת ביכולת שלי להנות מחלקים גדולים של חיי, הגעתי לנקודה שבה הבנתי שאני חייבת להתמודד עם העניין, אחרת אגיע לקריסה. העייפות שלי הפריעה לי והגבילה אותי, ונצמדה אלי גם בסופי שבוע וגם כשטסתי לחו”ל…  ומעבר לעייפות, כל הגוף שלי הרגיש לי כבד, ואפילו היציבה שלי הושפעה מתחושת הכבדות הזו. חיפשתי דרכים שיובילו אותי למציאות רגועה יותר, ולשימוש נכון ובריא יותר באנרגיות שעומדות לרשותי. התנסיתי ואספתי ידע  בטכניקות טיפול שונות, ביניהן מיינדפולנס, טאפינג (EFT), דמיון מודרך, טיפולי מגע וצ’יקונג. במהלך המסע שעשיתי גיליתי שבעזרת תרגול מתמשך של הטכניקות השונות, ושינויים מסויימים שאימצתי בגישה ובאורח החיים שלי,  אני מצליחה לצמצם במידה רבה מאד את העייפות והמתחים בחיי ואת ההשפעות השליליות שלהם (מחסור קבוע באנרגיות בראש ובראשונה, וגם תחושות של עומס, סבלנות מוגבלת, תסכול, כאבים באזור הגב הצוואר והשכמות, קושי לקום בבקרים, ואכילה של סוכרים כדי לפצות על האנרגיות החסרות)”

על איזה טכניקות מבוססת התוכנית ומה יש בה?

“התוכנית מבוססת על שילוב של מספר טכניקות טיפול הוליסטיות (Mind Body Therapy) בדגש על צ’יקונג, מדיטציה, ומגע.  בתחילת התהליך אני משתדלת להפגיש כל משתתפת עם התובנות הרלבנטיות לה לגבי ההתנהלות שלה עם משאבי האנרגיה שלה, וביחד אנחנו מגדירות כיווני פעולה ודגשים. העבודה בתוכנית היא בפורמט של סדנה אישית שבנויה מסדרת מפגשים, ובמהלך הסדנה המשתתפות מקבלות ליווי והכוונה איך ליישם את התכנים הנלמדים בחייהן”

מה גורם לתוכנית לעבוד?

“התוכנית ‘להיות בשיאך הנוסחה לסילוק מתחים ועייפות’ עובדת בגלל שתרגול של הכלים הנלמדים בה מביאים לריפוי ואיזון מחדש של המנגנון האנרגטי שלנו. וכאשר זה קורה, הפלא מתרחש: אנחנו מפסיקות להרגיש מותשות ומתוחות, כאבים שאנחנו חשות במיקומים שונים בגוף כתוצאה ממתח או חסימות רגשיות (כמו כאבי צוואר, כאבי כתפיים או כאבי גב) – נמוגים ונעלמים, היציבה שלנו משתפרת, החיוך חוזר אל הפנים, והתחושה הכללית שלנו הופכת להיות תחושה טובה וזורמת, של אופטימיות, שמחה, הנאה ויכולת”

יש מחקרים שתומכים ביכולת שלנו לרפא את עצמנו באמצעות שיטות הטיפול האלה?

כן, הנושא נחקר יותר ויותר, וישנה הבנה כיום גם בממסד הרפואי המערבי כולל בתי חולים ומרכזים רפואיים בארץ ובחו”ל שטכניקות טיפול כמו צ’יקונג, טאי צ’י, מדיטציה, מיינדפולנס ועוד יעילות בריפוי מגוון של תופעות שאנשים סובלים מהם, כמו מתח, כאבים, עייפות, חוסר שקט, קושי להתרכז, חרדה, דיכאון ועוד”

טיפולים מבוססי קשיבות (מיינדפולנס), הולכים וצוברים פופולאריות ועניין רב בשנים האחרונות וכך, תרגול שעד לפני כמה שנים נחשב כאיזוטרי, נכנס יותר ויותר ללב העשייה הטיפולית הממוסדת וזוכה כיום לעניין והכרה הולכים וגוברים, כמו גם לתיקוף מחקרי נרחב, המצביע על יעילות במגוון סוגים של מצוקה אנושית, החל מהתמודדות עם לחצי החיים (סטרס), תסמונות כאב, הפרעות חרדה, דיכאון ומניעת הישנותו… הפרעות קשב וריכוז… ופונה לקהל של מטופלים מאושפזים ואמבולטוריים

מתוך אתר המרפאה האינטגרטיבית במרכז הרפואי לבריאות הנפש בבאר שבע

צ'יקונג להגברת החיוניות ולשחרור אנרגיות חסומות
צ’יקונג להגברת החיוניות ולשחרור אנרגיות חסומות (ממאגר פרטי)

למי התוכנית מתאימה?

“התוכנית מתאימה למי שסובלת מעייפות מוגזמת, ושיש בחייה כרגע לא מעט מתח וסטרס, ורוצה לעשות שינוי, ולהתחיל לחיות מתוך מקום של עוצמה ובתדר של רוגע והנאה”

למי התוכנית לא מתאימה?

“התוכנית לא מתאימה למי שאין לה את המוכנות ללמוד כלים חדשים וליישם אותם בחייה. התכנים הנלמדים בתוכנית הם תכנים בעלי פוטנציאל ריפוי, אבל לא בסגנון של כדור כנגד כאב ראש או סטרואידים. ולכן תהליך הליווי לא מתאים למי שאין לה את הרצון להשקיע את מה שנדרש מבחינת זמן ותשומת לב, ולמי שלא מוכנה לקחת אחריות מלאה ואמיתית על רמות העייפות שלה”

למה כדאי להתנסות דווקא בתוכנית הזו? מה היתרון הכי גדול שלה?

“היתרון העיקרי של התוכנית הוא שהיא מצליחה להשפיע על דפוסי המחשבה וההתנהגות באופן שמסייע להפסיק ליפול במלכודת הנצחית של לחץ – מתח – עייפות – חולשה – תסכול – ייאוש וחוזר חלילה (כל אחת והלופ שלה). העבודה בסדנה היא פרטנית, ובניגוד לעבודה בקבוצה, היא מאפשרת העמקה ומיקוד בצרכים הספציפיים של כל משתתפת. בגלל שיש בתוכנית שימוש במגוון טכניקות, כל אחת יכולה למצוא את השילוב שהכי מדבר אליה”

איך נרשמים לתוכנית?

“למי שמתעניינת בתוכנית אני מעניקה שיחת ייעוץ טלפונית במתנה. השיחה מומלצת למי שרוצה לקבל הבנה טובה יותר לגבי הדרכים הטבעיות שבעזרתן היא יכולה לרפא ולשקם את מאגר האנרגיות שלה. לקבלת המתנה יש להשאיר פרטים בלינק המצורף מטה. כדאי לשים לב – בגלל שכמות הסדנאות מוגבלת, ההרשמה לתכנית היא על בסיס מקום פנוי. אני מקפידה לקיים מספר מצומצם של סדנאות במקביל, וזאת כדי לאפשר העמקה ומתן מלוא תשומת הלב לכל משתתפת בנפרד”

לקבלת המתנה שיחת ייעוץ אישית ללא עלות

יש לך טיפ מעשי שתוכלי לתת למי שסובלת מעייפות מתמשכת?

כן, בוודאי. בפעם הבאה שאת מרגישה עייפות גדולה בצעי את התרגיל הבא:

נעמי רביב – Focusing Movement
נעמי רביב – Focusing Movement (ממאגר פרטי)

עמדי במקום שקט וללא הפרעות בתנוחת עמידה נוחה, עצמי את עינייך ונשמי מספר נשימות עמוקות – אך בעדינות ובטבעיות, מבלי להפעיל מאמץ יתר. קחי את הזמן – אל תמהרי. המשיכי בעיניים עצומות וסרקי את גופך בהדרגה מהראש ועד לכפות הידיים והרגליים, וודאי שכל השרירים רגועים ושאף איבר לא נשאר מתוח – שימי לב לשרירי העיניים, שרירי הפה – הלשון והלסת, שרירי הצוואר, הכתפיים, הבטן והאגן וכן הלאה עד לרמת האצבעות בידיים וברגליים. הניחי את ידייך בתנוחה זהה לזו שבסרטון למעלה, והניעי בכל פעם יד אחרת כלפי מעלה כפי שמודגם בסרטון. לא מהר מידי! כאשר את מרימה את היד – שאפי פנימה, וכאשר היד יורדת – נשפי החוצה – ושוב – עשי זאת בעדינות ובטבעיות. חזרי על התנועה כ- 10 פעמים. נסי שהראש יישאר נקי ממחשבות, ואם הן עולות, קבלי אותן בברכה והמשיכי הלאה. בהצלחה!

לזמן מוגבל: שיחת ייעוץ אישית ללא עלות ליחצי כאן לקבלת המתנה

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ו\או להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.