איך ערוץ הפרסום הסודי של חברות הענק שם על המפה את רופא השיניים מחדרה בתוך 12 יום?

בזמן שכל העסקים בישראל מפרסמים אונליין בעיקר בשתי פלטפורמות, פייסבוק וגוגל, עלו שני יזמי אינטרנט על נישת פרסום סודית, שהיתה עד עכשיו נחלתן הבלעדית של החברות הגדולות. האם זו תחילתה של מהפכה בעולם הפרסום הדיגיטלי?

שי זמיר ובועז אחילאה
שי זמיר ובועז אחילאה - ממאגר פרטי

אולי יעניין אותך:

הזדמנות של פעם ב-17 שנים: ערוץ הפרסום החדש-ישן נפתח עכשיו לכל העסקים

צוקרברג בלחץ: עסקים מכל הארץ עוברים לפרסם בווידאו במנוע החיפוש השני בגודלו בעולם

ערוץ הפרסום הנסתר של חברות הענק שהעסקים הישראליים עוד לא מכירים

את האמת, הופתעתי לגלות, שב-2019 יש פלטפורמת פרסום כ”כ חזקה, שעדיין כמעט ואינה מנוצלת.

שי זמיר ובועז אחילאה, שעוסקים באינטרנט מרקטינג בשנים האחרונות, עלו על ערוץ פרסום חדש-ישן, שעד היום השתמשו בו רק החברות הגדולות: פרסום ביוטיוב. מכיוון שפרסום באמצעות סרטונים תמיד עניין אותי, תפסתי אותם לשעה קלה ושאלתי אותם את השאלות הכי בוערות שמטרידות כל בעל עסק.

שי ובועז, מה אתם יכולים לספר לי על עולם השיווק הדיגיטלי?

בשנת 2019, ידוע שכל עסק חייב לפרסם את עצמו.

חברות ועסקים מפרסמים בצורות ובפלטפורמות שונות ופעמים רבות מגלים שהוציאו המון כספים מבלי לקבל תוצאות רווחיות. לדוגמה, שלטי חוצות, פליירים, מודעות בעיתונים ובמקומונים, וכמובן, פרסום באינטרנט.

רוב העסקים שמפרסמים באינטרנט עושים את זה בעיקר בפייסבוק ובגוגל, בגלל שרוב הגולשים באינטרנט נמצאים באתרי הענק האלה. בנוסף, גם אינסטגרם תופסת תאוצה בשנה האחרונה.

אז למה לא לפרסם שם, כמו כולם?

לצד כל היתרונות הבולטים והחשובים של גוגל ופייסבוק, ישנן כמה בעיות, שבעלי העסקים וחברות פרסום נתקלים בהן שוב ושוב:

בגוגל, המחירים של מילות קנייה ומילות חיפוש בתחומים תחרותיים, כמו למשל “מנעולן ביבנה” יכולים להגיע ל-60-70 שקל לקליק בודד ואף למעלה מכך. בהנחה שלא כל אחד שלוחץ על המודעה באמת מתקשר לבעל העסק וסוגר איתו על אספקת שירות או מוצר, העלות של לקוח מתעניין לבעל העסק יכולה להגיע לכמה מאות שקלים. בעיה נוספת בגוגל היא, שאם בעל העסק בוחר לפרסם במילים פחות פופולריות, לא בטוח בכלל שהוא יקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים.

בפייסבוק, לעומת זאת, לא ניתן לקנות מילות קנייה ומילות חיפוש – וניתן למקד פרסומות לפי דמוגרפיה, תחומי עניין, ועוד.

פייסבוק הוא עולם בפני עצמו עם חוקים נוקשים. מנהלי קמפיינים נאלצים להתמודד שוב ושוב עם סגירה של חשבונות על טעויות קטנות או על תלונות שווא של מתחרים. זה גורם לבזבוז זמן וכסף רבים. בנוסף לכך, מחירי הפרסום בפייסבוק הוכפלו ואף שולשו בשנתיים האחרונות, כך שלפרסם שם יכול להיות עסק מאד יקר.

פרסום ממומן בפייסבוק
פרסום ממומן בפייסבוק – ממאגר פרטי

בעלי עסקים שרוצים לעשות את זה בפייסבוק בעצמם, בד”כ אין להם זמן להתעסק עם זה כל היום, להעלות ולהקפיץ פוסטים, לפרסם שם ולעקוב אחרי הקמפיין. ובגלל שהם לא מומחים בשיווק בפייסבוק, הם לרוב מפסידים סכומים גדולים של כסף. הם פשוט לא מבינים בזה, וזה עולה להם ביוקר. השלב הבא הוא בדרך כלל שהם מתייאשים מזה וחוזרים לפרסם בשיטות ישנות ולא יעילות.

דברו איתי במספרים חברים

אוקיי. בוא נבצע השוואה של מחיר:

נניח שבפייסבוק או בגוגל קליק עולה 5 ₪

אם קובעים תקציב של 30 ₪ ביום, אחרי 6 קליקים הפרסומת כבר לא תופיע.

לעומת זאת, גילינו, שהפרסום ביוטיוב הוא הרבה יותר זול. ביוטיוב, עבור אותו התקציב, אנחנו יודעים להביא לעסק שלך כ-200-250 צפיות אמיתיות בפרסומת שלך בכל יום! וקליק עולה כחמישית מזה.

אבל כולם נמצאים כל היום בפייסבוק

זה נכון, אבל לא רק שם. לפי הנתונים מאתר Socialblade.com, בחודש מאי 2019 נצפים בישראל בממוצע כ-23.5 מיליון סרטונים בכל יום. על פי האתר הזה, בסוף שנת 2020 הצפי עומד על כ-43.2 מיליון צפיות, ובספטמבר 2022 אנו עומדים לחצות את רף 100 מיליון הצפיות בכל יום. אתה מבין את המגמה?

צפייה-בסרטונים-ביוטיוב
ממוצע של מספר הסרטונים הנצפים בכל יום ביוטיוב – מתוך אתר Socialblade.com

יוטיוב הוא כידוע, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, ופלטפורמת הוידאו מספר אחת בעולם. רוב המשתמשים ביוטיוב צופים במוזיקה, ספורט ובעוד תחומים רבים ומגוונים. הרבה מאוד מהם מחפשים מידע איך לפתור בעיה כלשהי שיש להם בבית או בעסק. לכן, סרטוני ה-How To מאוד פופולריים ביוטיוב.

מה זה בעצם פרסום ביוטיוב?

ביוטיוב ניתן לפרסם ב-4 דרכים עיקריות:

1. סרטוני פרסומת בשידור חי – אלה ש-מוצגים לפני הסרטונים שביקשת לצפות בהם,
    ושלא ניתן לדלג עליהם, אלא רק אחרי 5 שניות.

2. באנר פרסומת מוצע – ש-מתלווה לסרטוני הפרסומת בשידור חי – ו-מופיע מעל הסרטונים המוצעים

3. באנר בתוצאות החיפוש -פרסומת המופיעה בראש תוצאות החיפוש של יוטיוב

4. באנר בשכבת על – טקסט או תמונה שמופיעים באמצע הסרטון ועל גבי הסרטון בו אתם צופים

אנחנו מתמחים ב-2 הראשונות, כי הן אלה שמביאות הכי הרבה פניות וטלפונים לעסקים שעובדים איתנו.

אפשרויות פרסום ביוטיוב
איך נראות הפרסומות ביוטיוב – ממאגר פרטי

איזה עסקים יכולים לפרסם ביוטיוב?

כל עסק בארץ ובעולם יכול עקרונית לפרסם היום ביוטיוב. אבל כדי להגיע לתוצאות מצוינות, נדרשת כאן מומחיות שאותה חקרנו ופתחנו במשך זמן רב ובהשקעה כספית גדולה מאוד.

אנחנו חושבים שיש כאן הזדמנות לא נורמלית עבור העסקים בארץ. אנחנו מתמחים בפרסום של עסקים מקומיים, זאת אומרת, כאלה שמוכרים מוצרים או נותנים שירותים באזור או בעיר שלהם. לדוגמה, מתווך נדל”ן בחדרה או מכון יופי ברמת גן.

אולי יעניין אותך:

איך פיצריה בהוד השרון יכולה להכפיל את מספר הפניות אליה בתוך 23 ימים?

רגע, למה אתם אומרים שיש פה הזדמנות לא נורמלית?

כי כרגע, כמעט אף עסק או חברה קטנה או בינונית לא מפרסמים ביוטיוב! מה שכולם רואים זה פרסומות של Wix או ביטוח ישיר. אבל אם עסק מקומי כמו מסעדת בשרים בקיסריה תפרסם ביוטיוב לקהל לקוחות פוטנציאלי ממוקד גיל ואזור, היא כרגע תהיה המסעדה היחידה שתפרסם ביוטיוב באזור קיסריה – פרדס חנה – בנימינה.

אבל זה לא מאוד יקר לפרסם ביוטיוב?

להיפך! בזמן שמחירי הפרסום בפייסבוק ובגוגל התייקרו מאד בשנים האחרונות, מחירי הפרסום ביוטיוב דווקא הוזלו ב-20% בשנה האחרונה. יש פה הזדמנות של פעם ב-10-15 שנה להביא המון תנועה למוצרים ולשירותים של עסקים, בפרסום מבוסס וידאו בצורה מאד זולה ואמינה.

אז איך זה בעצם עובד? מה קורה כשלוחצים על הפרסומת?

בכל פרסומת שמוצגת ביוטיוב ישנו כפתור קטן למעלה או למטה. לחיצה עליו תביא אותך לדף נחיתה או לאתר אינטרנט שאליו בעל העסק רוצה להפנות את הצופים המתעניינים.

קידום ממומן ביוטיוב
פרסומת ממומנת ביוטיוב – ממאגר פרטי

ואם אין לי אתר אינטרנט או דף נחיתה להפנות אליהם מהפרסומת?

אפשר לבנות לעסק דף נחיתה ואפשר גם להפנות אותו לכרטיס ביקור דיגיטלי.
כרטיס ביקור דיגיטלי הופך להיות מאוד פופולרי בשנים האחרונות.

כרטיס ביקור דיגיטלי
כרטיס ביקור דיגיטלי – תמונה מאתר Pixabay

רגע, אבל כולם מדלגים על הפרסומת אחרי 5 שניות, לא?

בד”כ זה נכון מה שאתה אומר כאן. אבל כשלמדנו את הנושא לעומק, והתחלנו להפיק ולשדר פרסומות עבור הלקוחות שלנו, ראינו שניתן די בקלות להגיע ל-30-40% צפייה אמיתית בפרסומות! זה נתון חסר תקדים!

ולכמה אנשים אפשר להגיע?

אפשר להגיע לאלפי ואפילו לעשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים בכל חודש. זה המון!

פרסום ביוטיוב
דו”ח חשיפות וצפיות של פרסומת ביוטיוב – ממאגר פרטי

ומה אם ידלגו על הפרסומת שלי?

זה מצוין, כי זה אומר שהפרסומת שלך לא רלוונטית עבורם. וזה גם אומר שלא תשלם על הצפייה הזאת ליוטיוב אם הם דילגו לפני שעברו 30 שניות. דרך אגב, מי שמפרסם וידאו בפייסבוק מחויב אחרי 3 שניות בלבד ולכן הפלטפורמה של יוטיוב הרבה יותר הוגנת למפרסמים.

אבל, אם הפרסומת כן רלוונטית עבורם, ואם היא מעניינת ומספרת סיפור שמרגש אותם, יש סיכוי טוב מאד שהם כן יצפו בה, ילחצו על הכפתור ויעברו לעמוד שלך. שם הם יוכלו לקבל יותר פרטים וליצור איתך קשר מיידי.

אני יכול לעשות את הפרסום הזה בעצמי, אם יש לי כבר פרסומת מוכנה ביד?

בוודאי. אתה יכול להשקיע מאות שעות בלימוד ממשק הפרסום ולהתעסק בניהול הקמפיינים שלך.
בפועל, חברות רציניות מעסיקות מומחים להתעסק באינטרנט מרקטינג שלהם.

אבל זה יוטיוב, איך אפשר להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה אפקטיבית?

תשמע, ביוטיוב יש כלים שאין באף ממשק פרסום אחר. אנחנו יודעים לעשות את המיקוד הזה בצורה מאד יעילה עבור העסקים שעובדים איתנו. לדוגמה, ניתן למקד לפי גיל הצופה, מגדר, ובעיקר לפי אזור או עיר.
זאת אומרת, שלדוגמה, פרסומת של רופא שיניים לילדים בנתניה תשודר לצופי היוטיוב רק בנתניה והסביבה ורק לאנשים שיש להם ילדים.

תשמע, זה נשמע די סטנדרטי ל-2019. אפשר להגיע למיקוד יותר טוב מזה? פייסבוק הרי אלופים בזה!

בהחלט. יש כאן כלי מיקוד נוספים וחסרי תקדים, שפייסבוק לא מאפשרת. אפשר לדוגמה להציג את סרטוני הפרסומת לפי מילות קניה חזקות שאנשים אמיתיים מחפשים. מי שיחפש את המונח “הרחפן הטוב ביותר של 2019” וייכנס לצפות בסרטונים המוצעים לו, הפרסומת שלנו תוצג לפניהם! אנחנו בעצם “חוטפים תנועה” עם מיקוד לקהל יעד מאוד חם. יותר מזה, מכיוון שיוטיוב זה האח הקטן של גוגל, אפילו חיפושים בגוגל יפעילו את הפרסומות ביוטיוב!

מה הכוונה “מילות קנייה”?

בשונה ממילות חיפוש רגילות, כמו “סרטון וידאו” או “רחפן”, מילות קניה הן צירופי מילים שמאותתות על כוונת קנייה. לדוגמה, כשמישהו מחפש את המילים “רופא שיניים בירושלים” או “הפקת סרטון תדמית בזול” זה מאותת שהוא מתכוון לצרוך מוצר או שירות. אפשר לקנות מילים כאלה ביוטיוב בגרושים, בעוד שבגוגל הן עולות הון ובפייסבוק זה בכלל לא אפשרי.

מה עוד אפשר לעשות כאן?

יש עוד אפשרויות מיקוד רבות ומגוונות שאנחנו לא יכולים לפרט עליהן כאן

לסיום, תנו לנו טיפ לפרסומת מנצחת

בשמחה. מה שאנחנו תמיד מקפידים עליו זה שהפרסומת שאנחנו מפיקים לא תיראה בכלל כמו פרסומת.

מה זאת אומרת?

תראה, האנשים בשנת 2019 הם מאוד מתוחכמים. הם מריחים תוך חצי שנייה אם הם רואים פרסומת ואם מנסים למכור להם משהו. ואז המוח מיד נאטם ולא מוכנים להקשיב לך.

אם סרטון הפרסומת שלך נראה כמו סרטון יוטיוב רגיל, עם מישהו שפשוט מדבר חופשי אל המצלמה, זה עובר מתחת ל”רדאר הפרסומות” של הצופים ורבים נשארים לצפות בסרטון ואפילו לוחצים עליו כדי לקבל עוד פרטים.

ואולי תוכלו לתת גם איזה צ’ופר? אנחנו לא מאמינים שאנחנו נותנים את זה במחיר כזה…
לקוחות חדשים שיגיעו מהקישור המוצג כאן למטה, יוכלו לקבל הפקה של סרטון פרסומת –
בתבנית אנימציה מותאמת עבור העסק שלהם ב-67 ש”ח בלבד (במקום ב-550 ש”ח).
כאן אפשר להשאיר פרטים וליהנות מההנחה הגדולה (מוגבל ל-55 עסקים בלבד).

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ו\או להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.